Suspensia și șasiul noilor camioane Scania pentru construcții

Suspensia și șasiul noilor camioane pentru construcții Scania

Camioanele pentru construcții sunt extrem de dependente de un șasiu robust și o suspensie performantă potrivite activităților pe care trebuie să le desfășoare zilnic.

Alegerea unei suspensii cu arcuri parabolice sau a uneia pe aer este condiționată de un număr de parametrii. O configurație mai puțin comună este aceea de a folosi o combinație între cele două suspensii, ca de exemplu suspensie cu arcuri parabolice pe față și pe aer pe puntea spate.

Odată cu lansarea gamei XT, Scania a introdus o nouă opțiune, suspensie parabolică progresivă cu două foi de 33 milimetri pentru axa față ce are o sarcină de 9 tone.

Rezultatul este un compromis echilibrat între comfort, performanțe off-road și on-road.

Bară stabilizatoare dezvoltată pentru a doua axă îmbunătățește stabilitatea camioanelor cu axă față dublă la rularea în regim off-road, în special dacă centrul de greutate este ridicat, și mai ales atunci când se înclină pe suprafețe inegale.

De altfel, în cadrul testelor efectuate de noi în Suedia am putut vedea exact acest lucru pe un traseu amenajat prin pădure, cu suprafețe diferite și denivelări.

VEZI ȘI: Camionul Scania S580 V8 Highline al companiei Dairytop

Un mare plus a fost adus confortului șoferului la rularea în off-road, grație sistemului de suspensie al cabinei. Astfel, noua generație de camioane nu mai “scutură”, așa cum făcea generația anterioară.

Cât despre axe și soluțiile șasiului, Scania a introdus o serie de noi caracteristici care sunt relevante pentru aplicațiile în construcții.

Spre exemplu, noua generație de camioane pentru construcții permite ca sistemul electronic de frânare (EBS) să fie combinat cu frâne cu tambur pe vehicule cu 3 axe.

O altă inovație din perspectiva specificației este aceea că acum este posibil să combini frâne pe disc cu tandem de 26 tone.

De asemenea, Scania a inversat vitezele elicoidale în viteze planetare în reductor, contribuind astfel atât la diminuarea zgomotului, cât și la creșterea intervalelor de service.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *