
Când Suzuki și-a propus să creeze un hatchback diferit de orice a avut până în prezent în gamă, și-a stabilit un obiectiv clar – să nu facă niciun compromis.
Rezultatul este Suzuki Baleno, ce combină armonios un desgn fluid, performanțe excelente obținute datorită tehnologiilor avansate de care beneficiază, dar și dotări inteligente.
Pentru a crea un nou hatchback, plăcut de condus și adaptat exigențelor actuale ale clienților, Suzuki și-a dorit să ducă ideea de mașină compactă la cel mai înalt nivel.
Ne-am fixat ca obiectiv dezvoltarea modelului hatchback ideal, un model care nu face niciun compromis, conferindu-i un caracter elegant, sofisticat, matur. Baleno întrunește toate atributele pe care clienții le așteapă de la un model cu aceste dimensiuni – design, caracter practic, confort, manevrabilitate, performanțe superioare la rulare și eficiență kilometrică, explica Kunihiko, inginerul șef al modelului Baleno.
Design fluid
Tema de design “Liquid Flow”—care sugerează o masă lichidă în mișcare— transpare peste tot, articulându-se prin linii curbate și suprafețe expresive. În același timp, silueta joasă și largă îi accentuează aspectul sportiv și puternic. Privită din față, silueta mașinii se evazează grațios în dreptul cabinei, oferind imaginea unui profil jos, lat, sportiv și totuși elegant, completat de bara de protecție de mari dimensiuni, grila frontala, luminile de poziție distinctive cu LED și geamurile curbate, camuflând montanții A. Din lateral, linii pline de caracter pornesc din față și se unduiesc spre partea din spate creând impresia de plutire.
Interior practic și bine echipat
Dificultatea de a avea în același timp un design stilat și un interior spațios a fost depășită prin dezvoltarea unor tehnologii noi. Baleno vine cu un grad mare de confort la interior pentru pasageri, dar și cu cel mai mare portbagaj din clasa sa. Elementele cheie pentru a obține aceste performanțe, la o lungime a mașinii mai mică de 4 metri, sunt platforma de ultimă generație care permite utilizarea eficientă a spațiului, dar și un design mai compact al motorului, care crează astfel mai mult spațiu pentru interior. Planșa de bord are marginile evazate pentru a crea senzația de amploare, fiind caracterizată de linii curbe. Accente argintii ies in evidență pe fondul negru al cabinei, iar culoarea roșiatică – portocalie a comenzilor sistemului audio, sistemului de aer condiționat, indicatorului pentru schimbarea treptelor de viteză și a celorlalte funcții, subliniază nivelul de stilizare al interiorului. Dincolo de design-ul elegant, inovațiile incorporate în interior fac din acest model o mașină confortabilă și prietenoasă. Pe ecranul color LCD de mari dimensiuni, high-definition, integrat în planșa de bord, sunt afișate informații legate de performanțele mașinii, precum și date generale despre starea acesteia, prin grafice sintetice. Printre informațiile afișate se numără forța G, puterea și cuplul oferite de motor, date privind accelerarea / frânarea, fluxul de energie (pentru vehiculele dotate cu SHVS). Sistemul de conexiune a smarphone-ului cu display-ul tactil de 7 inch al sistemului audio este prevăzut cu o conexiune USB și un slot pentru carduri SD, oferind și imaginile preluate de camera pentru marșarier în momentul manevrelor cu spatele*. Se poate conecta astfel un iPhone prin intermediul unui cablu USB pentru a utiliza numeroasele funcții oferite de Apple CarPlay, precum hărți interactive, funcționalități de telefon, mesageria, audio, precum și Podcast-uri, Audiobook-uri și alte aplicații compatibile cu Apple CarPlay. Smartphone-ul mai poate fi conectat la vehicul și utilizând MirrorLink. Sistemul de cruise control adaptiv utilizează senzori ce monitorizează distanța față de vehiculul din față, accelerând sau frânând pentru a menține o distanță mai mare, medie sau mai mică, în funcție de setările șoferului. Acest sistem dispune de asemenea de un limitator de viteză ce previne depășirea unei anumite viteze, de asemenea presetată de șofer, indiferent de acționarea pedalei de accelerare.
Platformă de ultimă generație
Noua platformă Suzuki a fost dezvoltată prin revizuirea structurii de bază, obținându-se o structură mai ușoară, dar în același timp mult mai rezistentă. Rezultatul este o creștere cu 10% a rigidității, comparativ cu vehiculele convenționale din aceeași clasă, și o reducere cu aproximativ 15% a greutății, comparativ cu platforma pe care o înlocuiește. În plus, prin faptul că nu a făcut doar o optimizare parțială, ci mai degrabă o optimizare a întregului vehicul, Suzuki a reușit să găsească soluții inteligente care minimizează transmiterea vibrațiilor și a zgomotului din exterior în interiorul habitaclului, oferind o deplasare lină și silențioasă. Această evoluție se traduce prin performanțe mai bune și un consum eficient de combustibil, fără a face niciun compromis în ceea ce privește siguranța în momentul unui impact.
BoosterJet – Noul motor turbo cu injecție directă de un litru
BoosterJet este un motor de generație nouă, turbo, cu injecție directă care asigură un consum eficient de combustibil și oferă o plăcere mai mare la volan. În afara consumului eficient de combustibil și a performanțelor dinamice, motorul BoosterJet este compact, ușor și are un layout optimizat pentru a corespunde cerințelor riguroase în ceea ce privește dimensiunea și greutatea vehiculelor din segment, consolidând astfel reputația Suzuki în ceea ce privește construcția și dezvoltarea de motoare. Baleno este echipat cu motorul 1.0 BoosterJet, care dezvoltă o putere maximă de 82kW și un cuplu maxim de 170Nm. Baleno este de asemenea disponibil și cu noul motor 1.2 DualJet, care combină performanţele dinamice foarte bune cu o eficienţă crescută a folosirii combustibilului. Aceasta provine dintr-o eficienţă termică îmbunătăţită, adică a crescut semnificativ gradul de transformare a energiei termice a combustibilului în energie mecanică. În ceea ce privește transmisiile, motorul 1.0 BoosterJet poate fi configurat în mod optim cu o cutie de viteze manuală în 5 trepte, sau cu o cutie automată în șase trepte, care oferă performanțe excelente la viteze mici și o eficiență maximă în ceea ce privește consumul de combustibil la viteză mare. Motorul 1.2 DualJet este disponibil cu aceeași cutie manuală în cinci trepte sau cu o cutie specială de tip CVT (transmisie variabilă continuă).
Stabilitate și confort
Suzuki a dezvoltat o suspensie intuitivă, MacPherson, pentru un raspuns precis al direcției. O rezistență redusă la rulare a pneurilor contribuie la îmbunătățirea consumului de combustibil, fără a face însă un compromis în ceea ce privește stabilitatea, confortul și performanța de frânare. Supus unor numeroase teste în Europa, Baleno oferă o experiență unică la volan, un amestec echilibrat între performanță și confort.
Noul sistem hibrid de tip „mild” (SHVS)
Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild” dezvoltat de Suzuki care folosește un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor și permite recuperarea energiei în timpul frânărilor. Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convențional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporește eficiența de regenerare a energiei, detectând forța de apăsare a frânelor, amplificând în consecință cantitatea de energie generată. Folosind energia stocată, funcția motorului electric din ISG îmbunătățește consumul de combustibil, asistând parțial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice. Sistemul SHVS disponibil pe modelul Baleno foloseste baterii compacte litiu-ion, cu o încărcare ultra-rapidă. Din respect pentru mediul înconjurător, Suzuki intenționează să extindă numărul modelelor echipate cu sistemul hibrid de tip „mild” SHVS, acesta fiind un sistem care contribuie la economia de combustibil și este foarte eficient din punct de vedere al costurilor. Pe noul Baleno, sistemul SHVS contribuie la reducerea emisiilor de noxe, acesta fiind de doar 93g/km CO2.
Siguranță
Noul Baleno dispune de o serie de dotări pentru o siguranță sporită. Printre acestea se numără și sistemul radar de asistență la frânare (Radar Brake Support*1 – RBS). Cu RBS, când vehiculul se deplasează cu o viteză mai mare de 5 km/h, un sistem de camere radar detecteaza obiectele sau vehiculele din față. În cazul depistării unei potențiale coliziuni, în funcție de situație vehiculul 1) alertează șoferul, 2) crește forța de frânare, sau 3) frânează automat. Printre dotările legate de siguranță se numără și ESP®*2, șase airbag-uri SRS, și o caroserie dezvoltată pentru a absorbi cât mai mult șocurile în cazului unui impact. Mai multe componente ale mașinii au fost concepute pentru a minimiza leziunile suferite de pietoni în cazul unei coliziuni.
Baleno va fi comercializat în Europa începând din primăvara 2016.