EconomicȘtiriTop News

Tarifele spot pentru containere din Asia ar putea depăși pragul de cinci cifre luna viitoare

Tarifele spot pentru containere din Asia au înregistrat creșteri de două cifre săptămâna trecută, după ce o serie de majorări generale ale tarifelor și alte suprataxe au intrat în vigoare la 1 iunie.

Indicele mondial al containerelor Drewry (Drewry’s World Container Index (WCI)) a consemnat creșteri săptămânale de 14%, 17% și 11% pe rutele sale Shanghai-Rotterdam, Shanghai-Genova și Shanghai-Los Angeles, respectiv.

Tariful spot pentru ruta Shanghai-Genova a atins suma de 6.664 dolari per container de 40 de picioare, în timp ce pe ruta Shanghai-Los Angeles, tariful a fost de 5.975 dolari per container de 40 de picioare.

Analiștii avertizează că tarifele spot din Asia ar putea depăși pragul de cinci cifre luna viitoare. „Așa cum era de așteptat, tarifele spot din 1 iulie depășesc bariera de 10.000 dolari per container de 40 de picioare„, a declarat unul dintre expeditorii europeni de mărfuri pentru The Loadstar.

Un articol al BBC de săptămâna trecută indică faptul că valul de creștere a tarifelor spot începe să se reflecte în prețurile de retail de pe pricipalele piețe, determinându-le să crească. Persistența acestor tarife ridicate va depinde cel mai probabil de durata cererii.

„În cazul în care cererea în creștere reprezintă începutul timpuriu al sezonului de vârf, ne putem aștepta ca presiunea din partea cererii să se diminueze în câteva luni, și mai devreme decât de obicei”, a declarat analistul-șef al Freightos, Judah Levine.

În contrast cu rutele ex-Asia, tariful spot transatlantic pe ruta Rotterdam-New York a scăzut cu 4% săptămânal pe WCI, încheind săptămâna la 2.136 dolari per container de 40 de picioare.

VEZI ȘI: H.Essers a preluat compania franceză de transport TFMO

Între timp, lipsa tot mai mare de echipamente în hub-urile asiatice de export a dus la o bulă a prețurilor containerelor, conform platformei de tranzacționare Container xChange. Prețurile medii ale containerelor pentru unitățile de 40 de picioare high-cube în porturile cheie chineze au crescut cu 45% luna trecută, de la 2.240 dolari în aprilie la 3.250 dolari.

Christian Roeloffs, fondator și CEO al Container xChange, a spus că motivele tarifelor mai mari ale containerelor sunt aceleași care au propulsat recenta creștere a tarifelor spot de transport maritim și a adăugat că acestea ar putea scădea la fel de repede.

„Pe măsură ce monitorizăm piața îndeaproape, este evident că actualul vârf al prețurilor containerelor nu este sustenabil pe termen lung, deoarece nu este susținut de o cerere subiacentă puternică”, a adăugat el.

Din aceeași categorie...

Back to top button