Știri

Taxa de drum pentru camioane în UE va fi stabilită în funcție de emisiile de CO2

Taxa de drum pentru camioane va fi stabilită în UE conform emisiilor de CO2 și va trebui plătită inclusiv pentru vehicule comerciale începând de la 3.5 tone.

Cel puțin aceasta este propunerea făcută de Germania în cadrul unei conferințe cu reprezentanții țărilor din Uniunea Europeană.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Andreas Scheuer, Ministrul Transporturilor din Germania, a spus că după negocieri care au durat ani de zile s-a ajuns la un compromis la nivelul UE în ceea ce privește revizuirea Directivei privind eurovinieta pentru transportul rutier de mărfuri.

Conform noului acord, statele membre pot decide dacă vor taxa în funcție de utilizare sau vor introduce un sistem cu plata unei viniete pentru perioade timp.

În plus, pe drumurile pe care se plătește acum taxa, într-o perioadă de maximum 8 ani de la intrarea în vigoare a noului acord, taxa va deveni obligatorie și pentru vehiculele comerciale de peste 3,5 tone.

Vehiculele cu emisii mici vor plăti mai puțin
Nivelul emisiilor de CO2 poate determina cuantumul taxelor plătite. Astfel, vehiculele eco vor plăti mai puțin, diferențierea în funcție de nivelul emisiilor de CO2 putând fi făcută în trei moduri.

Vehiculele cu zero emisii de CO2 pot circula fără să plătească niciun fel de taxe de drum până în 2025, iar pentru celelalte se poate adăugă o reducere a taxelor de până la 75% în funcție de nivelul emisiilor de CO2.

VEZI ȘI: Transportatorii germani ar putea primi un bonus financiar la achiziția de camioane cu gaz

Statele membre vor putea stabili aceste taxe în funcție de nivelul de emisii. Astfel vehiculele cu 0 emisii pot primi o reducere între 50 și 75 %, după 2025, iar celelalte pot primi o reducere între 30 și 50 de procente. Emisiile de CO2 pot deveni astfel un factor diferențiator atunci când se stabilește cuantumul taxei de drum în UE.

Vehiculele hibrid tratate preferențial în Germania
În Germania se va ține cont de emisiile de noxe ale vehiculelor hibdrid. Astfel camioanele cu pantograf, care circulă pe anumite segmente cu zero emisii de CO2, vor fi tratate ca vehicule cu emisii zero.

Un alt compromis este că intreprinderile mici și mijlocii care folosesc vehicule între 3.5 și 7.5 tone, care nu desfășoară exclusiv activități de transport marfă, să fie scutite de plata acestor taxe.

Austria a fost împotriva acestui acord
Austria a fost împotriva propunerilor făcute de Andreas Scheuer, în special pentru că acestea conțineau și unele reglementări pentru regiuni, precum pasul Brenner. Acordul trebuie aprobat oficial pe data de 19 decembrie, după care vor începe negocierile cu Comisia Europeană și Parlamentul European.

Din aceeași categorie...

Back to top button