Tehnicile folosite de Scania pentru proiectarea cabinelor

Tehnicile folosite de Scania pentru proiectarea cabinelor

V-ați întrebat vreodată care sunt tehnicile folosite de Scania pentru proiectarea cabinelor, astfel încât, șoferii care conduc camioanele sale să se bucure de ergonomia ideală?

Oamenii sunt diferiți. Și nu vorbim aici doar la nivel comportamental, ci mai ales la nivel fizic. Dar cum reușesc producătorii să vină pe piață cu produse care să fie potrivite pentru toate „versiunile” fizice ale omului.

Folosind date antropometrice dintr-o selecție largă de țări din întreaga lume, Scania mizează pe „familia” manechinelor virtuali atunci când proiectează cabinele.

„Manechinele sunt un ameste special de trei sau mai multe măsurători. De exemplu, pot avea picioare scurte cu busturi lungi sau invers”, a declarat Paulo Eduardo Frangoso, expert în antropometrie în cadrul Departamentlui de Ergonomie pentru vehicule Scania.

„Fiecare caracteristică a cabinei camionului trebuie să fie accesibilă tuturor persoanelor”, a completat oficialul producătorului suedez.

VEZI ȘI: IVECO Fit Cab, o „sală de sport” pentru șoferii de cursă lungă

Scania a început să compileze datele privind forma trupului uman la finalul anilor ’90, iar mai apoi au fost extinse și actualizate pe măsură ce populațiile au evoluat. O tendință generală, vizibilă pentru toate țările, o consitutie creșterea numărului de șoferi supraponderali care necesită, de exemplu, centuri de siguranță mai lungi. De asemenea, s-a constatat că în ultimii ani înălțimea medie a crescut și ea.

Fiecare accesoriu al cabinei trebuie să fie accesibil tuturor persoanelor, iar aici Scania a inclus oameni cu înălțimi cuprinse între 1.5 și 2.05 metri.

Prin simulări, specialiștii în materie de ergonomia vehiculelor pot evalua modul în care diferiți șoferi (din punct de vedere fizic) pot accesa facilitățile de la nivelul cabinei. De la modul în are aceștia preiau tichetele din stațiile de parcare, până la modul în care urcă sau coboară din cabină, toate aceste „elemente” sunt testate prin numeroase simulări.

Fragoso spune că proiectarea unei cabine poate fi comparată cu o orchestră simfonică. Fiecare caracteristică a cabinei este reprezentată de un instrument muzical, iar niciunul dintre acestea nu trebuie să iasă în evidență pentru că altfel ar modifica integritatea. Iar acest lucru este esențial pentru cei de la Scania.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.