Tehnologia care-i permite lui UPS reîncărcarea simultană a flotei de vehicule electrice

Un consorțiu condus de UPS a implementat în Londra o tehnologie, care permite reîncărcarea simultană a flotei de vehicule electrice, fără a fi nevoie de investiții pentru modernizarea rețelei electrice.
Rețeaua smart-grid va contribui la facilitarea utilizării vehiculelor electrice pe scară largă în orașele lumii, reprezentând o componentă esențială în abordarea provocărilor legate de calitatea aerului în mediile urbane.
Acest progres este rezultatul proiectului „Smart Electric Urban Logistics (SEUL)” realizat în colaborare cu cei de la UK Power Networks și Cross River Partnership, finanțarea fiind asigurată prin Biroul Britanic pentru Vehicule cu Emisii Scăzute.
UPS consideră că, urmare a acestei inițiative şi a dezvoltărilor cu privire la reducerea costurilor vehiculelor electrice, ne apropiem tot mai mult de momentul în care costurile de achiziție pentru un vehicul electric, inclusiv costurile asociate obținerii de energie pentru acesta, vor fi mai mici decât costurile echivalente pentru vehicule diesel.
Un aspect esențial al acestei inițiative îl reprezintă utilizarea bateriilor pentru stocarea energiei la fața locului. Deși în această etapă au fost dezvoltate baterii noi, se prevede că în viitor acestea ar putea deveni baterii secundare care au fost deja utilizate într-un vehicul electric UPS.
Alături de reţeaua smart-grid, acest lucru va pregăti terenul pentru o strategie privind infrastructura vehiculelor electrice UPS care poate valorifica în mod dinamic energia convenţională, rețeaua smart grid, stocarea la fața locului și, în multe cazuri, producerea de electricitate locală inclusiv energie solară și alte surse alternative.
VEZI ȘI: Noul MAN Lion’s Coach a câștigat Premiul iF Design 2018
UPS are o tradiţie îndelungată în ceea ce priveşte vehiculele electrice, acestea fiind introduse pentru prima dată în flotă în anii 1930, iar în anul 2001 fiind reintroduse vehiculele electrice moderne. În prezent, UPS deţine peste 300 de vehicule electrice și aproape 700 de vehicule electrice hibride atât în Europa, cât și în SUA.
UPS a comandat recent 125 de camioane Tesla Semi, aceasta fiind cea mai mare pre-comandă primită până în prezent. Totodată, în luna septembrie a anului trecut, UPS a anunțat că este primul client din SUA care va folosi trei camioane electrice de dimensiuni reduse Fuso eCanter de la Daimler.
Provocările procesului de încărcare electrică
Cea mai mare provocare pentru utilizatorii de vehicule electrice, dar și pentru producători o reprezintă stocarea energiei electrice și procesul de încărcare. Acesta poate fi extrem de costisitor, deoarece necesită adesea modernizarea rețelei electrice, o opțiune deloc atractivă pentru majoritatea companiilor sau operatorilor.
Rețeaua smart-grid utilizează un server central conectat la fiecare staţie de încărcare pentru vehicule electrice, precum și la alimentarea cu energie electrică a reţelei şi stocarea energiei electrice la faţa locului.
Activitatea de încărcare se realizează „inteligent”, pe parcursul nopții, astfel încât clădirea să poată utiliza energia necesară pentru a rula alte procese (lumini, echipamente de sortare și IT) și pentru ca toate vehiculele electrice să fie încărcate complet până dimineața, fără să se depășească energia maximă disponibilă în rețea.
Ca urmare a acestui proiect și a experienţelor investițiilor aferente, UPS poate personaliza abordările din punct de vedere al costurilor minime pentru fiecare clădire în parte şi să determine care este cea mai bună metodă de a utiliza şi încărca flota de vehicule electrice.
Acest lucru va fi realizat prin combinarea mai multor soluții, inclusiv modernizarea reţelei de energie convenţională, smart grid, stocarea de energie la faţa locului prin intermediul bateriilor și producerea locală de energie electrică (folosind, de exemplu, energia solară produsă de instalaţiile de pe acoperişul clădirii).
Obiectivele UPS
Aceste inițiative vor ajuta UPS să-și atingă obiectivul ca unu din patru vehicule noi cumpărate până în 2020 să utilizeze combustibili alternativi sau tehnologii avansate.
Compania s-a angajat ca 25% din energia electrică pe care o consumă să provină din surse regenerabile până în 2025 și să înlocuiască 40% din totalul combustibilului utilizat pentru operaţiunile de la sol din alte surse decât benzina și motorina tradiţionale, în creștere de la 19.6% în 2016.
Cu peste 9.000 de vehicule în întreaga lume, flota UPS include vehicule electrice, hibride, alimentate cu etanol, CNG, LNG și propan. În SUA, UPS operează una dintre cele mai mari flote de vehicule ce utilizează combustibili alternativi.














