Tehnologia Megawatt se apropie: Prima încărcare publică

La finalul săptămânii trecute, în Plattling (Bavaria), un camion electric a fost încărcat pentru prima dată la o stație publică ce folosește tehnologia Megawatt.
Stația a depășit puterea de 1.000 kW (la aproximativ 1.500 de Amperi), suficientă pentru a oferi unui camion electric MAN eTGX pentru distanțe lungi o autonomie de aproximativ 400 km în doar 30 de minute. Demonstrația a avut loc în cadrul ceremoniei de prezentare a rezultatelor proiectului de cercetare NEFTON, lansat în 2021.
”Cu NEFTON, am reușit să dezvoltăm tehnologii de încărcare a camioanelor electrice în foarte scurt timp, cu o putere de peste 1.000 kW. Cercetarea se concentrează pe practicalitate, costuri și puterea conexiunii la rețea. Împreună cu partenerii de proiect am demonstrat clar că tehnologia Megawatt și camioanele electrice reprezintă combinația perfectă pentru decarbonizarea transportului rutier de marfă. Tehnologia este aici, acum doar trebuie să extindem infrastructura de încărcare”, a declarat Dr Frederik Zohm, membru în Comitetul Executiv al MAN Truck & Bus responsabil pentru Cercetare și Dezvoltare.
Cu tehnologia de încărcare Megawatt, camioanele electrice pot deveni o alternativă fără emisii la camioanele diesel de astăzi în toate aplicațiile uzuale de transport, inclusiv transportul pe distanțe lungi. În Germania, de exemplu, aproximativ 80% din bunuri sunt transportate pe șosea, astfel încât transportul rutier este responsabil pentru vasta majoritate a emisiilor de gaze cu efect de seră din transportul de marfă.
VEZI ȘI: MAN TGX este disponibil diesel, electric și cu hidrogen
Pe lângă validarea tehnologiei, rezultatele NEFTON arată clar importanța infrastructurii publice de încărcare rapidă pentru tranziția la un transport sustenabil. În timp ce transportul regional și cel de distribuție pot fi deja electrificate cu ajutorul infrastructurii proprii a centrelor logistice, o conversie a transportului pe distanțe lungi are nevoie de stații de încărcare rapide cu puteri de până la 1 MW la fiecare 50 km, pe rețeaua principală de autostrăzi.
Încărcarea cu până la 3.000 kW, investigată de asemenea în cadrul NEFTON, poate crește în viitor eficiența și flexibilitatea camioanelor electrice utilizate pe distanțe lungi. NEFTON a cercetat de asemenea posibilitatea încărcării bidirecționale, pentru o mai bună integrare a camioanelor ca unități de stocare ale rețelei electrice și o utilizare mai eficientă a electricității de-a lungul zilei.