
Tehnologie modernă cu un raport calitate-preț optim, cam așa am putea descrie cel mai bine camionul Renault Trucks T High 480, recent testat pe drumurile patriei.
Renault Trucks are bunul obicei de a prezenta prin toată Europa, de câteva ori pe an, camioane demo, în special modele destinate transportului pe distanțe lungi, în diferite variante de echipare.
De această dată, producătorul francez a trimis în România un Renault Trucks T High 480 echipat cu tehnologie modernă, actualizată și un raport calitate-preț optim.
De T-ul de 480 CP și 2.400 Nm a fost atașată o semiremorcă mai specială, încărcată în așa fel încât ansamblul să aibă fix 40 de tone. Pe lângă faptul că întreg ansamblul arăta spectaculos, semiremorca Frappa cu toate accesoriile sale aerodinamice ajută la reducerea consumului de carburant, dar încă avangardistă pentru lumea reală a transportului.
Cât privește capul tractor, modelul T High 480 a venit într-o combinație de nuanțe deschise, care ne-au dus cu gândul la legendara echipa motorsport Gulf Racing.
De la lansarea sa, seria T ne-a despărțit în două tabere, pro și contra designului său.
Într-o Europă în care dungile orizontale ale capotelor cabinelor de camion ne obligă să ne uităm de două ori pentru a deosebi un Mercedes, de un Volvo, Ford sau Scania, ori IVECO, doar MAN și Renault Trucks și-au păstrat o linie clară ce poate fi recunoscută dintr-o singură privire – unul foarte clasic, celălalt nonconformist.
Renault Trucks a configurat camionul de test cu o bună parte dintre echipamentele disponibile. Pentru confortul șoferului au fost instalate suspensii integral pneumatice atât pentru șasiu cât și pentru cabină, înălțime interioară de 2.05 m, scaune Recaro, scaun cu suspensie și pentru pasager, încălzire și aer condiționat pentru staționare, frigider de 40 l, geamuri laterale duplex, încuietori suplimentare în interior și parasolar exterior, un element pe care orice șofer îl vrea.
VEZI ȘI: Heisterkamp, un secol de activitate în industria de transport și logistică
Dorul de casă nu va dispărea, dar toate acestea îi fac viața mai ușoară unui șofer care locuiește ”la birou” luni întregi.
Ca performanțe, motorul de 480 CP, cutia de viteze automatizată cu 12 trepte și puntea spate cu raportul 2.31 sunt o bună carte de vizită.
Deși de câțiva ani împarte aceeași tehnologie Volvo Group, reglajele și softul transmisiei se spune că sunt unele originale franțuzești. La viteza maximă de 85 km/h, turația motorului depășește doar cu puțin indicația turometrului de 1.000 rpm, ceea ce nu-i deloc rău având în vedere goana transportatorilor după reducerea consumului de carburant.
Oricum, cutia de viteze Optidrive a evoluat considerabil în ultima perioada. În prezent, sunt oferite funcții noi pentru programul său, Optivision, care știe să schimbe treptele anticipând traseul pe baza datelor topografice stocate și descărcate în timp real. Nu este ceva revoluționar în industrie, dar este la nivelul competitorilor.
Ca supraveghere online există funcția Optifleet, ce include MAP+, care se ocupă de geolocalizare și analiza traseelor, Drive – are treabă cu timpii de condus, tahograf etc., iar Check oferă date pentru rapoartele de consum.
Important celor pentru care contează fiecare kilogram este și faptul că acest cap tractor, echipat cu jante Alcoa, butelii de aer și rezervoare din aluminiu, cântărea cu 90% plinul de motorină, fără roată de rezerva, dar cu șofer, 7.950 kg (dintre care 1.400 kg le reprezintă motorul și transmisia).
Optibrake+, sistemul de frânare de motor, are o putere de 512 CP, la care se mai adaugă alți 603 ai retarderului de la Voith.Sunt cifre impresionante, capabile să țină ansamblul de 40 de tone la viteze sigure chiar și pe drumuri grele peste Carpații noștri.
Dar mult mai impresionante sunt frânele de urgență – este de preferat să aveți bine ancorate mărfurile din semiremorcă, căci altfel riscați să vină peste cabină, atât de puternice sunt frânele (cu discuri peste tot).
Sunt multe OPTImizări în documentația lui Renault Trucks care țin de comunicarea despre produs. Dincolo de asta, sunt funcții uzuale, comune și, în parte, obligatorii în industrie.
Modelul T-High 480 este potrivit pentru cei care caută confortul unei cabine mari și eficiența unui consum scăzut datorită noii motorizări step D si a unui pachet îmbunătățit Fuel Eco.
De asemenea este știut faptul că Renault Trucks este un producător cu o gamă completă, specialist și în vehicule de speciale rigide si comerciale ușoare, nu doar în producția de camioane pentru transportul pe distanțe lungi.