Telma a prezentat un retarder revoluționar, cu rol de generator și motor

Producătorul francez Telma a prezentat Hybrid Induction Brake (HIB), un retarder care joacă și rolul de generator și motor electric.
Telma este un bine cunoscut producător de retardere electromagnetice. Iar noua sa generație, denumită Hybrid Induction Brake (HIB), duce sistemul clasic la un nivel cu totul nou. Prima funcție a Telma HIB rămâne cea de frânare a vehiculului, prin încetinirea axului cardanic, ca orice retarder electromagnetic.
A doua funcție a sistemului HIB este de a genera electricitate. El va recupera energia generată de procesul de frânare și îl va stoca în bateria de care dispune sistemul. Energia va fi folosită apoi pentru alimentarea suprastructurilor sau chiar propulsia camionului.
HIB își produce singur energia necesară pentru funcționare, neavând nevoie de o sursă de energie externă. Bateria sistemului va putea alimenta suprastructura camionului (de exemplu un mixer de beton, o unitate de refrigerare sau o macara hidraulică). Dacă vehiculul nu dispune de suprastructuri care necesită alimentare cu energie, electricitatea din baterie va fi folosită pentru propulsie, motorul electric susținând rotația axului cardanic.
VEZI ȘI: Tests de consum cu electricul Mercedes-Benz eActros, în România
Potrivit anunțului producătorului, sistemul Hybrid Induction Brake a fost dezvoltat pentru camioane cu MTMA de peste 5 tone. În ce privește sistemul de propulsie, HIB poate funcționa pe orice tip de camion, de la unul diesel la cele electrice.
În cazul camioanelor cu motoare cu combustie (diesel sau gaz metan), HIB va permite o reducere considerabilă a consumului de carburant, datorită reducerii sarcinii motorului, în special la plecările de pe loc. În cazul camioanelor electrice, HIB va reduce consumul de energie, prelungind autonomia și reducând costurile.