Camioane

Terberg testează în portul Rotterdam un camion de terminal cu hidrogen

De la distanță, Terberg YT203-H2 pare un camion de terminal cu motor diesel, însă acesta are “sub capotă” un motor alimentat cu hidrogen.

Începând din octombrie, Terberg testează în portul din Rotterdam un camion de terminal cu propulsie pe hidrogen. Modelul YT203-H2 a fost dezvoltat împreună cu cei de la Zepp Solutions, compania olandeză dezvoltând pila de combustibil pe bază de hidrogen, iar Terberg a venit cu vehiculul.

Terberg testează în portul Rotterdam un camion de terminal cu hidrogen

O particularitate importantă a acestui camion este că folosește aceeași platformă ca și varianta electrică YT203-EV, iar asta înseamnă că Terberg nu a dezvoltat un model nou de la zero ci a modificat un model existent în gamă.

Camionul de terminal este folosit în portul din Rotterdam cu modele similare cu motoare diesel, iar astfel există o comparație directă a performanțelor celor două versiuni.

Conform celor de la Terberg, versiunea cu hidrogen are aceleași performanțe ca modelele diesel. YT203-H2 dispune de patru rezervoare cu o capacitate de peste 14 kilograme de hidrogen, ceea ce este suficient pentru o zi de lucru în terminalul din port.

VEZI ȘI: Daimler, IVECO, Volvo Group, Shell și OMV vor dezvolta împreună camioane cu hidrogen

Terberg încearcă de mult să dezvolte vehicule care să poată fi exploatate având emisii zero. Anul acesta a fost lansate modelul electric YT203-EV și vehiculul multifuncțional BC202-EV.

Cele două modele sunt echipate și cu o soluție telematică, dezvoltată de Terberg, care oferă informații în timp real despre capacitatea bateriei, nivelul de energie și ciclurile de încărcare pentru o eficiență mai mare la locul de lucru.

Din aceeași categorie...

Back to top button