Tesla Semi are o baterie de capacitate mai mică decât se aștepta

Modelul Tesla Semi cu autonomie declarată de 800 km folosește o baterie de doar 800 kWh, față de cea estimată anterior de aproximativ 1.000 kWh.
La 6 ani de la prezentarea inițială și la trei luni de la primele livrări, Tesla a dezvăluit în sfârșit informații tehnice despre bateriile folosite de camionul electric Tesla Semi.
Într-o prezentare despre planurile sale de vânzări, Tesla a arătat, printre altele, un tabel cu bateriile folosite de segmentele sale de vehicule. De acolo aflăm că modelul Tesla Semi cu autonomie de 300 de mile (aproximativ 480 km), denumit Semi Light, va utiliza o baterie LPF de 500 kWh. Aproximativ la fel ca modele europene precum Volvo FH Electric.
Modelul cu autonomie de 500 de mile (aproximativ 800 km), denumit Semi Heavy și care a intrat deja în producție, folosește o baterie de 800 kWh cu tehnologie ”High Nickel”. Capacitatea este mult mai mică decât cea calculată anterior, pe baza datelor de consum anunțate de Tesla, de aproximativ 1.000 kWh.
VEZI ȘI: Electric Truck Experience: Camioanele electrice testate în eveniment
Partea bună este că o baterie mai mică înseamnă și o greutate redusă, deci o sarcină utilă mai mare. Potrivit calculelor specialiștilor, bateriile High Nickel cu o capacitate de 800 kWh cântăresc 4-5 tone.
Pe de altă parte, pentru a reuși o autonomie de 800 km cu o baterie de 800 kWh, Tesla Semi ar avea nevoie de niște motoare electrice extrem de eficiente (consum sub 1 kwh/km). De exemplu, modelele electrice europene pentru aplicații de 40 de tone (în SUA tonajul maxim este de aproximativ 37,2 tone) au un consum mediu de peste 1,2 kWh/km.