Camioane

Tesla Semi Truck a fost prezentat oficial de Elon Musk

Mai întâi de toate vrem să vă spunem că avem tot respectul pentru vehiculele companiei Tesla (care nu are nimic de-a face cu savantul sârb Nikola Tesla).

Dar, asta nu înseamnă că suntem cumva fani ai lui Elon ”Electric Boy” Musk, unde mai pui că gusturile pentru camioane sunt ale fiecăruia.

Tesla Semi Truck a fost prezentat oficial de Elon Musk

De vreo două zile a fost lansat oficial Tesla Semi Truck, un camion de clasă 8 propulsat exclusiv electric, ce poartă sigla ”T” a mărcii Tesla.

Evenimentul, dacă excludem fluierăturile admirative, a semănat cu plenarele CC ale PCR. La fel şi discursul de prezentare. Pentru cei interesaţi, aveţi în pagina noastră de Facebook cu un clip ilustrativ. Oamenii în sală păreau ca la emisiunile de cancan, unde un bec se aprinde atunci când spectatorii trebuie să aplaude, fluiere etc.

Din tot discursul de lansare, am aflat vag doar că, acest autocamion de 40 tone (pentru simplitate vă transformăm totul în unităţi de măsură S.I.) accelerază până la 100 km/h în 20 de secunde.

Că poate să circule cu „un plin” circa 1.600 km şi că motoarele sunt garantate aproape două milioane kilometri. Fiind doar un prototip se poate promite orice! Contraindicaţiile vor fi prezentate cu litere minuscule.

VEZI ȘI: Daimler atacă piața de camioane electrice cu E-Fuso Vision One

Dacă până aici nu aţi sărit deja cu 5.000 dolari americani pentru a vă rezerva un Tesla Semi Truck (care nu va intra în fabricaţie mai devreme de 2019 şi, de fapt, nu se ştie cât va costa), vă mai spunem că Tesla s-a preocupat de siguranţa transporturilor şi a echipat camionul cu chestii de genul: frânarea de urgenţă, păstrarea benzii de mers, rularea în pluton şi conducere automată.

Însă, piesa de rezistență, la propriu și figurat, o reprezintă parbrizul superrezistent – pe care poți cere banii înapoi dacă se crapă în urma unei explozii termonucleare!

Din cauză că Elon Musk nu prea a spus detalii concrete, am fost nevoiţi să privim cu atenţie toate filmuleţele şi fotografiile făcute de aplaudacii prezenţi la evenimentul de lansare şi să facem câteva calcule pentru a vă putea furniza cât de cât cu nişte date.

Tesla Semi Truck are suspensie independentă pe puntea faţă. Roţile din spate sunt superlate simple, fiecare dintre ele fiind antrenate de câte un motor trifazic de tipul cu magneţi permanenţi (şase) de 192 kW şi 430 Nm, mai mult ca sigur răcit cu apă.

Între motor şi roată mai există un reductor, care ar trebui să aibă raportul cam de 10:1.

În mod natural, motoarele, fiind controlate independent, asigură stabilitatea la tracţiune şi frânare. Adică, ABS, ESP, ASR, TCS şi ce mai avem noi prin Europa la ale noastre.

Tesla Semi Truck. Mai urât decât Scania şi mai promiţător decât DAF

Boss-ul Tesla spune că „dacă se strică unul sau două dintre motoarele electrice, Tesla Semi Truck va putea merge în continuare cel puţin la fel de bine ca unul camion diesel.” Asta, chiar dacă sunt cele de pe aceeași parte?

Tesla Semi Truck, pare a nu mai avea lonjeroanele (din oţel) paralele, ci o formă complexă similară autobuzelor. Motivul este că, pe toată lăţimea şi în întregul ampatament, au fost înghesuite bateriile.

Ca să poată rula 1.600 km cu 1kWh/km (momentan cifre doar pe hârtie), ar trebui să fie aşezate frumos sub cabină baterii cu o capacitate totală de 1.6 MW! Oricât de moderne şi de Tesla ar fi ele, tot înseamnă 4-5 tone de litiu (şi altele).

Baterii ce vor trebui răcite şi încălzite, după caz, tot cu apă.

Bateriile pot fi încărcate la jumate de capacitate în doar 30 minute. Asta înseamnă că aceste camioane nu pot funcţiona fără o reţea de staţii de încărcare pe măsură.

Puțin probabil să existe peste tot reţele electrice din care se poate extrage 1 MW în 30 minute. Aşa că Megacharger-ele lui Musk vor avea mai mult ca sigur energia stocată în alte baterii uriaşe (ca dimensiuni şi valoare).

Prin comparație, vă spunem că barajul de la Vidraru produce 55 MW cu patru turbine.

Tesla Semi Truck. Mai urât decât Scania şi mai promiţător decât DAF

Tesla Semi Truck are o cabină făcută din fibră de carbon şi volanul montat central încadrat de două tablete (pe post de butoane, cadrane şi oglinzi).

Elon Musk promite o economie de 200.000 dolari americani la 1.600.000 km, comparativ cu vehiculele contemporane cu motoare termice.

Când vor fi concediaţi şoferii, iar camionul Tesla va merge singur, profiturile proprietarilor vor fi şi mai mari.

Însă, până atunci, vă propunem să luam no pungă de floricele și să profităm de spectacolul oferit de #electricboy.

Nu de alta, dar ne mai scoate din starea de amorțeală.

Rămânem la părerea că Tesla Semi Truck este mai urât decât Scania și mai promițător decât un DAF.

Din aceeași categorie...

Back to top button