TesteUtilitare ușoare

Test Citroen Jumpy 1.5 BlueHDI 100: Economic și foarte confortabil

Săptămâna trecută, Citroen Jumpy ne-a fost partener de călătorie timp de câteva sute de kilometri, în versiunea Furgon L2H1 1.5 BlueHDI 100 BVM6. Modelul s-a dovedit a fi foarte economic, dar și suprinzător de confortabil pentru un vehicul comercial.

Noul motor diesel de 1,5 litri al grupului PSA dezvoltă, în cazul lui Jumpy, 102 CP la 3.500 rpm și un cuplu generos de 270 Nm la 1.600 rpm. Propulsorul este silențios și fără vibrații atât la ralanti, cât și în sarcină, iar împreună cu suspensia suprinzător de echilibrată conlucrează la atingerea unui nivel de confort al călătoriilor comparabil cu al autoturismelor.

Test Citroen Jumpy 1.5 BlueHDI 100: Economic și foarte confortabil

Asta în ciuda echipării mai degrabă spartane, specifică unui vehicul comercial cu preț accesibil. La interior avem mult plastic tare, inclusiv pe volan și schimbător. Dar, deși modelul de test depășise deja 25.000 km, el nu lăsa încă să se audă niciun zgomot deranjant, semn al calității construcției.

Configurarea modelului de test a fost una pur funcțională, singurele ”extravagențe” fiind farurile și ștergătoarele automate. În rest, echiparea Feel cuprinde jante de tablă de 16 inchi, ușă culisantă pe partea dreaptă, uși spate complet din tablă cu deschidere la 180 de grade, aer condiționat manual, geamuri electrice față, oglinzi reglabile și încălzite electric, radio cu Bluetooth și USB, Hill Start Assist și regulator de viteză.

VEZI ȘI: Citroën lansează autoutilitara electrică e-Berlingo Van

Echipamentele opționale au fost și ele puține: scaun șofer cu reglaj lombar și pe înălțime și bancheta pentru doi pasageri cu sistemul MODUWORK de extindere a lungimii utile a spațiului de marfă.

În oraș, suspensia a filtrat silențios și fără șocuri orice denivelare a suprafeței de rulare, iar consumul înregistrat a fost între 7 și 8 litri la 100 km, în funcție de aglomerație. Primele trepte sunt foarte scurte, iar treapta a patra poate fi folosită fără probleme încă de la o viteză de 50 km/h.

În schimb, ultimele două trepte sunt mult mai lungi, permițând consumuri bune și în afara orașului. Pe drumuri naționale, consumul se poate apropia de 5 litri la 100 km cu un mers normal, dar cu mașina goală. Pe autostradă, la 130 km/h avem o turație de 2.500 rpm în treapta a șasea, iar consumul se stabilizează în jurul a 7,5 litri la 100 km. La drum lung am descoperit că suspensia asigură un bun echilibru între confort și dinamică, dar în limitele unui vehicul comercial.

Cei care au nevoie de mai multă dinamică pot opta pentru motorul diesel de 2,0 litri, cu versiuni de 120, 150 și 180 CP.

Cât privește spațiul de marfă, acesta are 5,3 metri cubi (5,8 cu Moduwork), putând găzdui 3 europaleți. Lungimea utilă la nivelul podelei este de 2.512 mm (3.674 cu Moduwork), lățimea maximă este de 1.628 mm (1.258 între pasajele roților), iar înălțimea utilă este de 1.397 mm.

Lățimea golului ușilor din spate este de 1.282 x 1.220 mm, iar pragul de încărcare are între 54 și 61 cm. Ușa laterală are o deschidere de 935 x 1.241 mm. Masa la gol este de 1.660 kg, iar sarcina utilă de 1.170 kg.

În ce privește prețurile, Citroen Jumpy Furgon, alături de cel mai mic motor din gamă, în echiparea Feel, costă 18.200 de euro fără TVA. Echipamentele opționale au adăugat 507 euro, dar Trust Motors aplică în acest moment o reducere de 1.500 euro. Astfel, prețul final al modelului de test este de 17.207 euro fără TVA.

Date Tehnice Citroen Jumpy L2H1 1.5 BlueHDI 100 BVM6

  • Lungime: 4.959 mm
  • Lățime: 2.204 mm (cu oglinzi)
  • Înălțime: 1.895 mm
  • Ampatament: 3.275 mm
  • Gardă la sol: 150 mm

Din aceeași categorie...

Back to top button