TesteTop News

Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisit

Recent am avut ocazia de a face un scurt test și cu noul vârf de gamă al Mercedes-Benz, Actros L, propulsat de noul motor diesel de 13 litri, care va intra în producție în luna octombrie, și echipat cu a doua generație a sistemului MirrorCam.

Recent am fost invitați de Mercedes-Benz Trucks la Wörth, unde am condus în premieră noul camion electric pentru distribuție eActros. Cu această ocazie am testat și noul Actros L într-o versiune foarte modernă, echipată cu a treia generație a motorului OM 471 și a doua generație a sistemului de camere video MirrorCam.

Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisit

Noul motor diesel de 13 litri, care va fi montat pe camioanele Mercedes începând din luna octombrie, vine cu numeroase optimizări, despre care puteți citi în detaliu aici. Concluzia este că producătorul promite un cuplu mai mare în treptele de viteză 7-12, dar mai ales un consum mai mic cu până la 4%. Cu alte cuvinte, aproximativ un litru de motorină economisit la fiecare 100 km parcurși.

A doua generație MirrorCam vine și ea cu brațe ale camerelor mai scurte cu 10 centimetri, dar și cu ecrane ce promit o imagine mult mai naturală și mai apropiată de cea din oglinzile convenționale, dar păstrând avantajele anterioare ale sistemului digital.

Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Cum se simte

Ruta de test a cuprins aproximativ 55 km, efectuați preponderent pe drumuri naționale, cu numeroase intersecții și sensuri giratorii, dar și cu două localități traversate. Un traseu foarte pitoresc, dar puțin atipic pentru un camion pentru distanțe lungi, cu doar aproximativ 10 km de autostradă.

Test Mercedes-Benz Actros L 1851

Dintre camioanele disponibile am ales o versiune 1851, datorită motorului de 510 CP ales de majoritatea clienților. Cabina era una BigSpace, a doua cea mai mare din portofoliul Actros, dar totuși cu podea plană și înălțime internă de aproape 2 metri între scaune. Semiremorca era încărcată complet, combinația având o greutate totală de 39,5 tone.

Cum se simte noul motor în mers? Plecarea de pe loc se face în stilul Mercedes, cu primele trei sau chiar patru schimburi de trepte foarte sesizabile. După ce ai trecut de 40 km/h, noul motor și cutia PowerShift 3 conlucrează mult mai fluent, iar dinamica este asemănătoare modelelor suedeze. La 85 km/h, motorul funcționează la 1.100 rpm, iar sunetul său aproape că nu se distinge. De apreciat și izolarea cabinei, care a filtrat foarte bine și zgomotul rafalelor de vânt, deși sistemul de sunet a fost oprit pe durata întregului test.

Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisit

Pe porțiunile interurbane am folosit cu plăcere sistemul PPC, care adaptează viteza în funcție de traseul ce urmează și scade consumul cum nu ar putea niciun șofer începător sau chiar unul experimentat care nu cunoaște traseul. La trei ani după ce am condus pentru prima dată un Actros cu PPC, mă mir că ceilalți producători de camioane nu au prezentat încă o soluție asemănătoare.

Pe scurta perioadă de autostradă din ruta noastră de test am apreciat Active Drive Assist 2, sistemul ce se apropie cel mai mult în prezent de conducerea autonomă, care transformă menținerea pe bandă într-o formalitate.

Iar pe tot traseul, cu un plus în satele traversate, am apreciat sistemul MirrorCam, care prezintă foarte bine împrejurimile camionului. Ca o prima impresia, imaginea din ecrane este acum ceva mai clară, dar eu am fost mulțumit de sistem și în prima sa variantă, lansată în urmă cu aproape 4 ani. Ce-i drept, noi avem ocazia de a folosi acest sistem doar pe perioade scurte și pe timpul zilei, astfel încât așteptăm de la voi păreri mai avizate despre comportamentul noului MirrorCam în situațiile cu vizibilitate mai puțin ideală.

Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Cât consumă

Pe parsursul testului nostru puțin atipic pentru un model pentru distanțe lungi, consumul înregistrat a fost de 28 litri la 100 km. Spun atipic deoarece autostrada nu a reprezentat nici 20% din traseul total. În rest, condițiile au fost aproape ideale, cu ceva vânt și temperaturi de dimineață din primăvara germană.

Cei care vor primi, din octombrie, camioane Mercedes echipate cu noul motor, ar trebui să se aștepte la un consum mai mic cu aproximativ 4% în operațiunile de transport pe distanțe lungi. De exemplu, dacă până acum consumul mediu era de 25 de litri la 100 km, el ar trebui să scadă acum la 24 l/100 km. Un ajutor bine-venit în condițiile actuale, în care prețurile la motorină au explodat.

Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisit

Din aceeași categorie...

Back to top button