Teste

Test Renault K 520 8X4 XTREM: Durul șantierelor

Renault Trucks România a organizat recent o sesiune de teste cu unul dintre cele mai capabile modele pentru construcții ale mărcii, la o balastieră de lângă Ploiești. Test cu Renault K 520 8X4 XTREM.

Renault Trucks are două game de construcții: C (pentru aplicații normale) și K (pentru aplicații grele). Pentru cele mai dure operațiuni, camioanele din gama K pot fi combinate cu pachetul XTREM.

Test Renault K 520 8X4 XTREM: Durul șantierelor

Ce au în plus modelele K XTREM? În primul rând, un șasiu complet ranforsat, cu lonjeroane din oțel de 13 mm grosime pe toată lungimea. Cutia de viteze este de asemenea proiectată pentru operațiuni grele, dantura roților dințate fiind consolidată printr-un proces special de cementare. Uleiul de transmisie este răcit cu un sistem pe bază de apă.

Suspensia este de asemenea ranforsată. Axele față au 9 tone, foarte important pentru coborârile cu încărcătură, iar axele spate suportă 16 tone. Anvelopele sunt și ele unele speciale: Michelin X Works 325/95 R24. Acestea ajută la creșterea gărzii la sol până la 400 mm. Capabilitățile de trecere în off-road sunt și ele îmbunătățite: unghiul de atac are 30°, iar cel de degajare 50°.

VEZI ȘI: Renault T, T High, C și K Evolution: mai confortabile, mai fiabile și mai eficiente

Sistemul de propulsie contribuie și el la comportamentul în off-road extrem. Motorul de pe basculanta de test era cel mai puternic disponibil în gama Renault, de 520 CP (în intervalul 1.430-1.800 rpm). Cutia de viteze are 13 rapoarte, inclusiv unul CRAWL cu o viteză de 2,1 km/h la 1.000 rpm (turație la care motorul dezvoltă deja cuplul maxim de 2.550 Nm). Această treaptă de viteză permite ieșirea din orice fel de situații dificile (noroi, zăpadă, etc), deoarece viteza de rotație foarte mică a roților nu permite ruperea aderenței. Cutia are și 5 trepte pentru mers înapoi.

Test Renault K 520 8X4 XTREM: Cum se conduce?

Foarte ușor, în ciuda sarcinii utile de 36 de tone și a greutății totale de 50 de tone. Trebuie să recunoaștem însă că balastiera era foarte bine întreținută, departe de condițiile extreme în care poate fi folosit modelul de test. Și nici bălțile apărute după o oră de ploaie torențială nu i-au pus vreo problemă basculantei 8×4 Renault.

Un mare plus pentru motorul de 520 CP, care conlucrează perfect cu cutia de viteze. Zona verde largă (1.000-1.500 rpm) face ca motorul să funcționeze economic în aproape orice condiții. Dacă se apasă butonul care activează modul off-road, transmisia urcă automat turația cu 300 rpm, fiind pregătită pentru orice provocare. Iar orice rampă poate fi urcată încet și sigur la o turație de 1.500 rpm.

Test Renault K 520 8X4 XTREM: Durul șantierelor

Coborârile sunt și ele o formalitate cu folosirea noii funcții de setare a vitezei în pantă. Când este cuplată, permite coborârea pantelor cu viteze foarte mici, fără apăsarea frânei de serviciu, doar prin acționarea automată a frânei pe evacuare de 382 kW).

Test Renault K 520 8X4 XTREM: Durul șantierelor

Manevrabilitatea este și ea de invidiat, datorită ampatamentului mic (4.350 mm între axele 1 și 3). Modelul de test era echipat cu o benă de 20 mc, dar există și opțiuni de 24 sau 28 mc.

La nevoie, basculanta 8×4 poate fi folosită și pe distanțe mai lungi, pe șosea. Modelul este limitat la 80 km/h, viteză maximă la care producătorul susține că motorul funcționează la 1.521 rpm, deci tot în zona verde.

Test Renault K 520 8X4 XTREM: Confortul șoferului

Activitatea șoferului este ușurată mult de numeroasele echipamente de siguranță și confort. De exemplu, presiunea anvelopelor este monitorizată permanent și afișată în bord. Iar frâna de parcare se acționează automat la deschiderea ușii șoferului, eliminând posibilitatea unor accidente costisitoare. Șoferul mai are la dispoziție faruri de ceață sau senzori de ploaie și lumină.

Scaunul șoferului cu suspensie pneumatica este reglabil pe 3 direcții, iar opțional poate fi echipat cu încălzire și ventilație. Volanul multifuncțional are si el reglaje largi. Pentru zilele călduroase este utilă trapa de plafon cu plasă de insecte. Curățenia din cabină poate fi menținută cu ajutorul pistolului cu aer comprimat. Inspectarea încărcăturii se poate face cu ajutorul treptei și mânerului de pe aripa stângă a axei față.

Din aceeași categorie...

Back to top button