TesteTop News

Test Scania 460 R Super: Eficiență la superlativ

Scania a adus în România două modele Super pentru teste cu clienții, iar noi am fost primii care le-am pus la treabă. Test cu Scania 460 R Super.

Producătorul suedez a devenit celebru de-a lungul timpului pentru motoarele sale, care oferă un cuplu mai mare decât cel al propulsoarelor cu putere similară ale producătorilor rivali. Această calitate a fost consolidată de noua gamă de motoare Super.

Astfel, noua versiune 460 Super oferă între 900 și 1.290 rpm un cuplu maxim de 2.500 Nm, la fel de mare ca cel oferit de motoarele Mercedes OM 471 de 510 CP, Volvo D13K de 500 CP, Ford Trucks Ecotorq de 500 CP, DAF MX-13 de 483 CP, Iveco Cursor 13 de 570 CP și mai mare decât al versiunii MAN 2676 de 470 CP.

Chiar și precedenta generație de motoare Scania de 500 CP avea un cuplu foarte apropiat, de 2.550 Nm. Singurul motor de putere similară care îi face față este Volvo D13K 460 TC (I-Save), care dezvoltă 2.600 Nm în intervalul 900-1.300 rpm.

Dar gama Super nu se bazează doar pe noile motoare diesel de 13 litri. Noi sunt și cutiile de viteze, axele spate, șasiul cu arhitectură modulară și rezervoarele de motorină. Împreună, toate aceste îmbunătățiri promit o economie de consum de aproximativ 8% față de gama actuală Scania, deja foarte eficientă.

Recent, Scania România a adus în țară primele modele 460 R Super pentru demonstrații la clienții din România. Noi am condus deja unul dintre aceste camioane pe traseul București – Slatina și retur, iar acum vă putem spune primele impresii.Scania 460 R Super

Test Scania 460 R Super: Cum se simte

Scania rămâne un brand pentru companiile care pun mare accent pe timpii de livrare, de aceea și testul nostru a fost cel mai dinamic de până acum. De exemplu, pe autostradă nu am mai folosit preponderent viteza economică de 85 km/h, ci pe cea de 90 km/h.

Sau mai bine zis 89 km/h, viteza maximă ce poate fi setată în ACC, pentru a evita vârfurile de viteză accidentale. La această viteză, motorul funcționează la 1.200 rpm, foarte silențios și în interiorul zonei verzi, deci și economic. Iar dacă în față se întâlnește un vehicul mai lent, cutia păstrează foarte mult treapta a 12-a, până la viteze de sub 70 km/h.IMG 20220421 143211 scaled e1651145062450

Noua cutie de viteze G25 are și o treaptă de supraviteză (OverDrive), dar aceasta este folosită mai rar decât ne așteptam. Cutia de viteze intră în OD în timpul pantelor puțin propunțate, pentru a folosim la maxim inerția camionului. De asemenea, treapta OverDrive este folosită atunci când se apasă accentuat pedala de accelerație, de exemplu în timpul depășirilor.

Raportul OD permite o turație de doar 900 rpm la viteze de 90 km/h, cu 300 rpm mai puțin decât în treapta a 12-a. Astfel, Scania s-a asigurat că și depășirile pot fi efectuate într-o manieră economică.

VEZI ȘI: Cum arată interiorul cabinei Scania CS23, mai lungă cu 27 cm

Pe dealurile care au urmat după Pitești am putut vedea și eficacitatea sistemelor auxiliare de încetinire propuse de Scania. Camionul nostru dispunea atât de retarder, cât și de noua frână prin compresie (CRB). N-aș putea spune că mi-am dat seama care dintre ele funcționează și în ce moment, dar pe de-a întregul sistemul este foarte eficient, încă de la prima treaptă, după aproximativ o secundă.Test Scania 460 R Super: Eficiență la superlativ

G25 permite și schimbarea manuală a treptelor, pentru șoferii care au nevoie de un plus de accelerație în urcări. Noua cutie de viteze schimbă treptele foarte rapid și lin. Doar la plecarea de pe loc se resimt încă primele două schimburi.

Cât privește consumul, la finalul călătoriei de peste 310 km, dintre care aproximativ 200 km pe autostradă și 110 pe drum european, computerul de bord a înregistrat un consum de 24,5 litri la 100 km. Unul foarte bun, având în vedere aglomerația din ultima zi de dinaintea vacanței de Paște, scorul de condus perfectibil și că modelul testat era nou-nouț.

Din aceeași categorie...

Back to top button