TesteTop News

Test Volvo FM 460: Baby FH

După ce în vara trecută am testat noul Volvo FH, acum am condus în România un model suedez destinat distribuției naționale. Test cu noul Volvo FM cu motor de 460 CP.

Noul Volvo FM a fost prezentat în urmă cu doi ani, în același timp cu celelalte modele din gama Volvo. Producția de serie a început de asemenea în același timp cu restul gamei, în urmă cu un an. Dar cum de obicei vedetele flotelor sunt modelele pentru distanțe lungi, camioanele pentru distribuție națională cad în planul secund.

Sunt însă vehicule esențiale funcționării economiei, motiv pentru care ne aplecăm acum atenția asupra acestui model polivalent. Numărul de configurații și aplicații posibile este practic nelimitat. Volvo FM are 5 versiuni cap tractor (4×2, două 6×2, 6×4 și 8×4), 10 versiuni rigid (de la 4×2 la 10×4), 6 cabine (de zi joasă, de zi, de dormit cu plafon coborât, de dormit, Globetrotter și pentru echipaj), 3 motoare și 9 trepte de putere: diesel 11 litri (330, 380, 430 și 460 CP) și diesel 13 litri (420, 460 și 500 CP) și gaz 13 litri (420 și 460 CP).

VEZI ȘI: Volvo Trucks România a livrat aproape 900 de camioane noi în 2021

Volvo FM are acum o cabină complet nouă, bazată pe cea a fostei generații FH, dar actualizată în ce privește aerodinamica, interfața șoferului cu camionul, sistemele de asistență sau vizibilitatea directă. FM a renunțat la parbrizul înclinat al fostei generații, preluat de asemenea de la FH12, cabina având acum semnificativ mai mult spațiu interior și pentru bagaje.

La fel ca la FH, parbrizul este acum rotunjit la margini, pentru o aerodinamică îmbunătățită și reducerea zgomotului la vânt. De asemenea, stâlpii parbrizului sunt mai subțiri, carcasele oglinzilor mai puțin voluminoase și mai depărtate de stâlpi, iar linia geamurilor coborâtă, totul pentru a îmbunătăți vizibilitatea directă.

Noul FM a primit de asemenea un panou de instrumente complet digital, iar ecranul multimedia a fost mutat ceva mai sus, pe o tabletă separată. Sistemele de asistență sunt și ele actualizate, modelul putând fi echipat cu până la 8 camere video. Modelul de test avea o singură cameră, montată în suportul oglinzii din dreapta, folosită ca asistent la unghiul mort de pe partea pasagerului. La capitolul confort, noul Volvo FM vine cu un pat de jos montat ceva mai sus, iar sub el încape acum un frigider.

Test Volvo FM 460: Cum se simte

Modelul nostru de test era echipat cu motorul diesel cel mai mare, de 13 litri, în versiunea de putere de mijloc: 460 CP. Cabina era cea mai mare disponibilă pe FM, Globetrotter, dar față de un model pentru distanțe lungi cu aceeași cabină, ea este montată mai jos pe șasiu. Rezultatul este un acces mai ușor, cu doar două trepte, și o vizibilitate directă mai bună, caracteristici importante pentru un camion care circulă mai des prin zonele urbane și din care șoferul coboară mai des.

Test Volvo FM 460 trepte acces cabina scaled e1648626410731

Dezavantajul cabinei montate mai jos este tunelul motor pronunțat și reducerea înălțimii interne. Confortul este însă bun dacă în cabină se doarme doar ocazional. Deși modelul de test era configurat cu două paturi, funcționarea în echipaj cu călătorii de mai multe zile este de evitat.

Când vine vorba de condus, FM păstrează atributele care au consacrat gama Volvo. Motorul de 460 CP este suficient de puternic pentru a imprima un caracter dinamic, iar cutia de viteze automatizată I-Shift schimbă treptele aproape imperceptibil. Echilibrul dintre confortul rulării și stabilitate este de asemenea foarte bun.

Suspensia este foarte silențioasă la trecerea peste denivelări, iar nivelul de zgomot din cabină este foarte redus. Izolația fonică a cabinei ne face să credem că și cea termică este la fel de bună, fapt ce va crește confortul șoferului în zilele foarte reci sau foarte calde.

Test Volvo FM 460: Cât consumă

Deși modelul de test era unul configurat pentru transport ADR, în testul nostru am folosit o semiremorcă normală, încărcată cu aproximativ 16 tone de blocuri de beton. Astfel, greutatea totală a combinației se afla în jur de 30 de tone, relevantă pentru un camion care pleacă plin, dar pe măsură ce face livrări devine tot mai ușor.

Traseul ales a fost asemănător cu cel pe care am condus și Volvo FH, plecând de la sediul Volvo Trucks din Bolintin Vale pe A1, apoi mai departe spre Slatina aproximativ 30 km și retur. Doar că de această dată am ignorat o parte bună de autostradă, mixul pe care am calculat consumul conținând aproape 60 km de drum național și 110 km de autostradă. Rezultatul a fost un consum mixt de 25 de litri de motorină la 100 km.

Test Volvo FM 460 consum mixt scaled e1648627225656

Defalcat, camionul a consumat aproximativ 24 l/100 km pe A1 pe sensul spre Pitești, 30 l/100 km pe porțiunea de drum național și 20 l/100 km pe A1 pe sensul spre București. Condițiile de condus au fost aproape ideale, cu soare, șosea uscată, temperatură de aproximativ 20 de grade și puține rafale de vânt.

Test Volvo FM 460: Baby FH

Din aceeași categorie...

Back to top button