ȘtiriTop News

Teste în Bavaria pentru trafic alternativ automatizat

Pentru prima dată în Bavaria de nord, autoritățile testează o nouă metodă pentru traficul alternativ automatizat. Testele au loc pe A 93 ca parte a unui proiect pilot.

După cum spune și numele, acest trafic alternativ va funcționa cu două benzi pe sens, respectiv o bandă pe sens, în funcție de nivelul de mașini prezent.

Teste în Bavaria pentru trafic alternativ automatizat

Conform autorităților, din cauza lucrărilor de pe A 93 din regiunea Perschen, drumarii au luat decizia să fluidizeze traficul pe cele trei benzi deschise în funcție de volum. În mod normal, conversia de benzi 2-1 sau 1-2 (în funcție de nivelul de trafic) se face de către cineva din personalul autorizat.

Pentru prima dată, sistemul de automatizare a traficului alternativ folosește informații despre volumul mașinilor de pe drum și viteza acestora. Rapoartele sunt primite la câteva minute, iar astfel, sistemul automat va putea schimba semafoarele care indica direcția de mers.

Teste în Bavaria pentru trafic alternativ automatizat

Proiectul pilot se desfășoară în colaborare cu Zeppelin Rental GmbH, una dintre companiile cu experiență din domeniul siguranței rutiere. Cum se întâmplă schimbarea numărului de benzi pe sens în funcție de trafic?

Teste în Bavaria pentru trafic alternativ automatizat

Algoritmul celor de la Zeppelin Rental va transmite către indicatoarele electronice de viteză diminuarea limitei pe sectorul de drum pe direcția pe care urmează să se închidă o bandă. Apoi, banda cea mai stânga se închide, iar traficul este direcționat către cealaltă bandă prin semne electronice și prin semafoare.

VEZI ȘI: Germania: Doi șoferi bulgari și angajatorul lor, obligația la plata unui depozit garanție de 9.000 de euro

Banda din mijloc, cea care poate fi folosită alternativ pe sens este, uneori blocată și cu bariere fizice. Și această mișcare este automatizată.

După o scurtă sesiune de teste, traficul din regiunea respectivă este acum complet automatizat. Benzile pe sens se schimbă de cel puțin două ori pe zi. În plus, pentru a se asigura că totul este în deplină siguranță, compania Zeppelin Rental folosește și o serie de camere termale din 250 de metri în 250 de metri pentru a monitoriza traficul.

Teste în Bavaria pentru trafic alternativ automatizat

Lucrările din zona Perschen sunt programate să se încheie la finalul anului 2022, iar acest sistem nu va mai fi folosit. În schimb, în urma proiectului, tehnologia va putea fi implementată și în alte regiuni unde au loc lucrări.

Din aceeași categorie...

Back to top button