Tevva folosește un sistem de frânare regenerativă dezvoltat cu ZF

Ca furnizor și partener de dezvoltare preferat, ZF a ajutat producătorul britanic de camioane electrice Tevva să dezvolte un sistem de frânare regenerativă de patru ori mai eficient.
ZF a colaborat îndeaproape cu inginerii Tevva pentru a integra sistemul electronic de frânare EBS de la ZF în camioanele electrice Tevva.
”Portofoliul extins de produse ZF, inclusiv sistemul standardizat EBS, permit noilor jucători de pe piață, precum Tevva, timpi mai rapizi de dezvoltare a vehiculelor. Abia așteptăm să vedem primele camioane Tevva pe șosea”, a declarat Heiko Eggers, șef de Inginerie Aplicată pentru Frânare și sisteme ADAS la divizia Commercial Vehicle Solutions a ZF.
”Colaborarea cu ZF a fost un pas crucial în avântul pe care îl câștigăm ca producător de camioane. Sistemul a fost adaptat pentru a fi utilizat cu sistemul nostru de frânare regenerativă. Când pedala de frână este apăsată, majoritatea încetinirii este datorată frânării regenerative. Sistemul convențional de frânare este încă necesar pentru oprirea completă, dar consumul este mult redus, iar durata de viață a componentelor este extinsă”, a spus și Uzair Jilani, inginer șef al Tevva pentru sisteme de propulsie și frânare.
VEZI ȘI: Test cu Volvo FM și FH Electric: Amintiri din era diesel
Inginerii Tevva au lucrat la reglajele fine pentru unitatea de control și creșterea compatibilității cu EBS. Rezultatul este un sistem care recuperează de până la patru ori mai multă energie ca un sistem convențional cu aer comprimat, optimizând autonomia camioanelor Tevva. Implementarea sistemului EBS permite o frână regenerativă de până la 180 kW, în timp ce sistemul tradițional de frânare cu aer comprimat are o limită pasivă de regenerare de aproximativ 40 kW.
Tevva a început în acest an să producă un camion electric cu baterii (BEV) de 7,5 tone, la facilitatea sa din Londra. Modelul va fi urmat de un camion electric cu hidrogen de 7,5 tone, care va avea o autonomie de până la 570 km. Tevva BEV oferă o autonomie de până la 140 de mile (227 km) cu bateria sa de 105 kWh.