Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
Top News

Interviu cu Sandu Stoica, noul CEO al TH Trucks România

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Începând cu luna aprilie 2022, Sandu Stoica este noul Chief Executive Officer (CEO) al TH Trucks România, unicul importator DAF în țara noastră și deținător de centre autorizate de vânzări și service DAF, Isuzu, Tatra Phoenix și VDL Bus & Coach. Oficialul ne-a acordat primul său interviu în noua postură.

Sandu Stoica a preluat funcția de CEO al TH Trucks România de la Dl. Gheorghe Chita, care va rămâne în organizație cu statutul de acționar și administrator.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Cine este Sandu Stoica, pentru cei care nu vă cunosc încă?

Sunt o persoană înclinată spre performanță și eficiență, iar viața mea în ultimii 20 de ani s-a concentrat în jurul industriei auto. Am absolvit Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Politehnice din București în 2003 și încă de atunci lucrez în sectorul Automotive. Am început cu autoturisme, la BMW, și am continuat în acest domeniu până în 2012, când am intrat în lumea camioanelor, la EVW Holding, cum se numea organizația aceasta înainte de fuziunea cu TH Group.

TH Trucks România are un nou CEO

Am fost director de service pentru dealerul din București, ulterior director comercial service în aceeași unitate. Începând cu 2016, am preluat un post în cadrul companiei Mercedes-Benz România, unde am fost branch manager până în 2020 pentru locația proprie de after sales – Mercedes Benz București. În februarie 2020, m-am reîntors în TH Trucks (fosta EVW Holding), preluând o altă provocare, de director de dealer pe tot sud-estul țării, incluzând București, Pitești, Pantelimon și Constanța.

Care sunt obiectivele dumneavoastră principale în noua funcție?

TH Trucks România face parte din Grupul Turbo Hoet, unul dintre cei mai mari dealeri DAF la nivel european. Avem lucruri frumoase și extrem de valoroase în ambele organizații, iar în următoarea perioadă vom încerca să le scoatem și mai mult în evidență, să le îmbinăm și să le adaptăm nevoilor pieței. Obiectivul meu este să consolidez și să dezvolt business-ul TH Trucks împreună cu echipa pe care o am astăzi. Îmi doresc să creez un mediu de lucru în care toți colegii mei să se simtă importanți, angrenați în afacere, parte integrantă în procesul decizional și operațional. Va fi o călătorie de transformare a organizației în care vom participa cu toții.

VEZI ȘI: Test cu noua generație de camioane DAF

În perioada următoare, ne propunem să întărim parteneriatele actuale și să dezvoltăm colaborări noi. Ca și până acum, TH Trucks promovează ideea de parteneriat bazat pe profesionalism și transparență, livrând excelență în produse și servicii. Am început acest proces în zona dealerilor din sud, pe care îi coordonez de doi ani. Am schimbat extrem de multe în felul în care ascultăm nevoile clienților și reacționăm la solicitările lor. Am devenit mai prezenți în relația cu clienții și ne dorim să fim percepuți ca disponibili, proactivi și empatici în raport cu nevoile acestora.

Unde vedeți organizația în următorii ani?

Mulți m-au caracterizat drept o persoană cu spirit de pionierat și aș vrea ca acest lucru să se aplice întregii echipe și implicit asupra organizației. Ne dorim foarte mult să deschidem orizonturi noi de business, poate chiar să aducem un nou brand începând cu anul viitor în zona after-sales. Pe moment, toate serviciile și noutățile vor fi centrate în jurul camionului DAF și al partenerilor noștri. Ne setăm să fim permanent între primii trei jucători din România, după cota de piață. Desigur că îmi doresc să atingem locul unu și suntem pregătiți pentru acest obiectiv, atât din punctul de vedere al prezenței naționale, cât și din punctul de vedere al competențelor echipei.

DAF, Isuzu, Tatra Phoenix și VDL Bus & Coach

Ca o încununare a succesului întregii echipe TH Trucks România, a energiei depuse în tot anul 2021, cu ambiția și încrederea care ne caracterizează, compania a fost premiată din partea DAF NL cu distinsul premiu DAF Best Performing Dealer Overall 2021. Zi de zi suntem alături de partenerii noștri pentru a-i susține cu produse și servicii de calitate, cum i-am obișnuit până acum. Această distincție ne onorează, ne confirmă că ceea ce facem, facem bine, ne oferă energia necesară și pentru anul în curs și ne dorim foarte mult să-l câștigăm din nou. We Deliver Pure Excellence.

Ce noutăți pregătește TH Trucks în viitorul apropiat?

Un nou proiect pe care am început deja să îl demarăm este redeschiderea unui atelier de service în Constanța. Organizația noastră a avut un dealership la locația respectivă până în 2017, când activitatea a fost restrânsă la vânzarea de camioane noi, camioane rulate și piese de schimb. Practic, serviciile after-sales nu au mai fost disponibile acolo începând cu 2017. I

TH Trucks Constanta e1649956701515

mediat după începerea pandemiei am demarat discuțiile cu Euxin Trucks, fostul dealer Mercedes-Benz și Scania din Constanța, pentru preluarea întregii locații. Am ajuns la un acord la sfârșitul anului trecut, iar astăzi operăm întreaga locație sub brandul TH Trucks, oferind atât servicii de vânzare, cât și after-sales. Atelierul este deja operațional si urmează să organizăm un eveniment oficial de deschidere în perioada următoare.

Ați început și construcția unui nou service, la Oradea…

În contextul Pachetului de Mobilitate și obligației întoarcerii camioanelor în țară la 8 săptămâni, ne-am dorit foarte mult să fim mai aproape de nevoile transportatorilor și clienților noștri. Din cauza infrastructurii, pentru foarte mulți transportatori din România este dificil să readucă vehiculele în zonele de unde aparțin. În același timp, companiile au nevoie permanentă de servicii after-sales și am dorit să le oferim în proximitatea graniței, fiind o zonă cu mult potențial și una dintre rutele principale ale transportatorilor care tranzitează țara noastră. Construcția atelierului de service de aproape 1.000 m2 a început deja, iar dacă lucrurile vor merge conform planului, va fi funcțional începând cu trimestrul patru al acestui an. Locația va oferi toate serviciile after-sales, atât pentru camioanele DAF, cât și pentru celelalte mărci de camioane și semiremorci.

Care sunt acum termenele de livrare pentru camioanele DAF noi?

În prezent, încă mai avem câteva sloturi de producție disponibile pentru trimestrul patru al anului 2022. Termenele de livrare depind foarte mult de specificațiile dorite de client și de numărul de camioane comandate, dar ne putem asigura partenerii că avem disponibilitatea de a începe livrarea în acest an, cu continuare în 2023.

Termenele s-ar putea reduce după creșterea capacității de producție?

DAF a crescut capacitatea de producție, dar rămâne în continuare provocarea aprovizionării cu materii prime vitale pentru această industrie. Din păcate, Rusia și Ucraina sunt mari exportatoare de materii prime pentru toată industria de automotive. Cu toate că astăzi ne concentrăm pe utilizarea surselor alternative, este o provocare să menții nivelul de producție din 2019 sau chiar pe cel de la începutul anului 2020. Partea pozitivă e că uzinele DAF funcționează optim, ceeea ce ne ajută să respectăm termenele pe care le-am promis clienților. Până în momentul de față, nu avem întârzieri notabile în livrarea camioanelor noastre și am început deja să plasăm comenzi și pentru anul 2023, momentan fără modificări ale termenelor de livrare.

După comenzile primite până în prezent, veți livra mai multe camioane noi în 2022 decât în 2021?

Pentru anul 2022 mai dispunem de o mică rezervă de sloturi de producție și depunem eforturi ca acest an să ne aducă un plus în vânzări și bineînțeles un rezultat cel puțin la fel de bun ca cel de anul trecut.

Cum arată mixul de comenzi din acest an între noua generație de camioane și gama MY2017?

Spre bucuria noastră, mai mult de 35-40% din livrările pe care le vom face în acest an vor fi camioane din Noua Generație DAF (NGD). Noile modele s-au dovedit a fi foarte atractive pentru transportatori și este încurajator faptul că aceștia au fost deschiși la noua gamă, unii chiar schimbându-și opțiunea de comandă de la camioanele MY2017 la NGD.

1. The New Generation DAF trucks 2021. From left to right XG XG and XF scaled e1650007926842

Consider că această schimbare de perspectivă se datorează elementelor unice pe care noua gamă le aduce pe piață: cabinele extrem de spațioase, calitatea materialelor, siguranța sporită și, nu în ultimul rând, o reducere a consumului de carburant de peste 10% față de modelul precedent. Dintre camioanele NGD comandate, cea mai mare pondere o are modelul XG, care oferă un spațiu mult mai mare decât vechea Super Space Cab.

Când sperați să vindeți primul camion electric în România?

Am observat că există interes din partea clienților noștri pentru camioanele electrice. Pentru că ne dorim întotdeauna să venim în întâmpinarea nevoilor lor, am demarat procese de ofertare, sperând că vom putea livra primul camion electric în acest an.

DAF CF LF charging e1650007757904

Desigur, pentru a crește interesul pentru astfel de produse, trebuie să existe o infrastructură adecvată și să asigurăm servicii after-sales specializate, cu tehnicieni bine pregătiți și echipamente corespunzătoare. Așadar, ne uităm spre viitor cu optimism și cu încredere.

Cum vedeți transportul din România în următorii 10-15 ani?

Dacă luăm în considerare progresul pe care l-a cunoscut domeniul transportului din România în ultimii 10-15 ani, viitorul pare mai mult decât promițător. Acum că traversăm o perioadă dificilă și imprevizibilă din cauza Pachetului de Mobilitate, este foarte greu de făcut o prognoză, însă am încredere că societățile românești vor găsi soluții de adaptare și eficientizare. În următorii 10-15 ani sunt convins că România va deveni un centru din ce în ce mai interesant pentru producătorii de camioane și nu numai, precum Polonia, Lituania, ș.a.m.d.

Din aceeași categorie...

Back to top button