Știri

Timpii de așteptare în rampă pentru șofer sunt considerați timpi de lucru

O decizie a Tribunalului din Milano spune că timpii de așteptare în cadrul operațiunilor de încărcare și descărcare sunt considerați timpi de lucru pentru șofer.

Pe data de 13 noiembrie 2017, o secție de muncă de pe lângă Tribunalului din Milano a dat câștig de cauză unui șofer de camion, sancționat disciplinat și ulterior concediat de angajator, din cauză că a folosit în mod necorespunzător tahograful.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Aflat în rampă, șoferul ar fi poziționat tahograful pe “ciocănele”, adică pe alte activități, cum de altfel este și legal.

Totuși, compania a susținut la momentul desfacerii contractului de muncă că acesta ar fi trebuit să poziționeze tahograful pe „pătratul tăiat”, indicând faptul că este dispnibil.

Curtea nu a acceptat poziția companiei de transport, deoarece a considerat că timpul de așteptare în cadrul operațiunilor de încărcare și descărcare sunt considerați timpi de lucru pentru șofer.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz DriverTraining devine Mercedes-Benz TRUCKTraining

Prin urmare, aceasta a considerat că acțiunea șoferului a fost una legitimă, obligând integrarea acetuia la locul de muncă și plata unor despăguburi pe perioada cât acesta a fost concediat.

La baza motivării hotărârii secției de muncă de pe lângă Tribunalului din Milano stă în primul rând contractul colectiv de muncă negociat.

Din aceeași categorie...

Back to top button