Timpii de așteptare în rampă pentru șofer sunt considerați timpi de lucru
O decizie a Tribunalului din Milano spune că timpii de așteptare în cadrul operațiunilor de încărcare și descărcare sunt considerați timpi de lucru pentru șofer.
Pe data de 13 noiembrie 2017, o secție de muncă de pe lângă Tribunalului din Milano a dat câștig de cauză unui șofer de camion, sancționat disciplinat și ulterior concediat de angajator, din cauză că a folosit în mod necorespunzător tahograful.
Aflat în rampă, șoferul ar fi poziționat tahograful pe “ciocănele”, adică pe alte activități, cum de altfel este și legal.
Totuși, compania a susținut la momentul desfacerii contractului de muncă că acesta ar fi trebuit să poziționeze tahograful pe „pătratul tăiat”, indicând faptul că este dispnibil.
Curtea nu a acceptat poziția companiei de transport, deoarece a considerat că timpul de așteptare în cadrul operațiunilor de încărcare și descărcare sunt considerați timpi de lucru pentru șofer.
VEZI ȘI: Mercedes-Benz DriverTraining devine Mercedes-Benz TRUCKTraining
Prin urmare, aceasta a considerat că acțiunea șoferului a fost una legitimă, obligând integrarea acetuia la locul de muncă și plata unor despăguburi pe perioada cât acesta a fost concediat.
La baza motivării hotărârii secției de muncă de pe lângă Tribunalului din Milano stă în primul rând contractul colectiv de muncă negociat.