In Focus

TLN nu vrea aceleași reguli de detașare pentru cabotaj și transport internațional

TLN salută inițiativele CE din cadrul pachetului de mobilitate privind transportul rutier de mărfuri, dar nu vrea aceleași reguli de detașare pentru cabotaj și transport internațional.

Odată cu prezentarea pachetului de mobilitate de către Comisia Europeană, principalele asociații de transport europene au reacționat cu privire măsurile ce au ca scop un sector european de transport mai echitabil și mai social.

După cum bine știți, pachetul de mobilitate include o serie de măsuri ce își propun un mediu concurențial corect între transportatorii din Uniunea Europeană și, pe de altă parte, condiții echitabile de muncă pentru șoferi.

Pachetul mai include, de exemplu, accesul pe piața de transport națională a companiilor străine (cabotaj), precum și propunerile privind un sistem vamal comun, revizuirea perioadelor de condus și odihnă, respectiv promovarea aplicării legislației existente.

În acest caz complex, TLN se luptă de foarte mulți ani pentru adoptarea de reguli clare.

În 2016, asociația olandeză a prezentat un plan de acțiuni sub numele „Thirteen Action Points for an Equal Playground in Europe”, în care au fost propuse politici concrete, cu scopul de a contracara proliferarea legilor în sistemele naționale, vezi cazul Germaniei, Franței și Belgiei.

Dintre propunerile TLN din cadrul planului său de acțiuni amintim de introducerea unei legislații uniforme, stoparea liberalizării cabotajului, reguli clare privind condusul și odihna, introducerea salariului minim european, armonizarea taxelor de drum și carburant, introducerea e-CMR la nivel UE, eliminarea restricțiilor de circulație, creșterea eficienței transportului și reducerea emisiilor de CO2.

Conform TLN, principalul obstacol în calea bunei funcționări a pieței unice interne europene este diversitatea uriașă de reguli per fiecare țară. Acest lucru nu conduce către o piață unică puternică, ci mai degrabă la o slăbire a ei.

VEZI ȘI: UE vrea certificarea consumului de carburant pentru camioanele noi

Un exemplu concret al acestei învălmășeli legislative este schema salariului minim la nivel european.

În acest context, TLN dorește o clarificare atât de necesară a ceea ce este permis sau nu în UE, respectiv eliminarea diferențelor de interpretare legislative între statele membre.

De asemenea, TLN consideră ca important găsirea unui echilibru în UE în ceea ce privește cabotajul rutier. În esență, transportatorul intern trebuie să poată continua să concureze liber atât pe piața internă cât și pe piața internațională de transport.

Asociația olandeză precizează că 80% din transportul național realizat de companiile olandeze este efectuat pe o rază de 300 de kilometri în jurul orașului Utrecht, restul de transport național fiind efectuat de companii de transport străine, și asta chiar dacă transportatorii olandezi au devenit mai puternici.

În plus, la această situație, TLN amintește și de dificultățile pe care companiile le au în găsirea șoferilor, deficitul în Olanda fiind în prezent de 2.000 de șoferi per an.

Companiile străine pot, bineînțeles, transporta în Olanda, dar în condițiile de muncă olandeze.

Pe de altă parte, TLN este de acord ca personalul detașat să fie plătit în funcție de condițiile țării în care a fost detașat, însă susține că n-ar trebui că regulile de detașare să fie aplicabile din prima zi a transportului internațional.

În cele din urmă, transportul național este în esență diferit de transportul internațional.

Prin urmare, TLN dorește ca Bruxelles să ia în considerare propunerile sale și să nu aplice aceleași reguli atât pentru transportul național, cât și pentru cel internațional.

Din aceeași categorie...

Back to top button