ȘtiriTop News

Toate camioanele DAF NGD au tarife mai mici pentru taxa de drum din Germania

Toate camioanele DAF de nouă generație se încadrează în clasele 2 și 3 de emisii de CO2 pentru taxa de drum din Germania, cu tarife mai mici cu 0,8 până la 1,6 eurocenți pe kilometru.

De la 1 decembrie 2023, Germania majorează taxele de drum, introducând o componentă a tarifului pentru emisiile de CO2. Au fost stabilite cinci clase de tarifare: Clasa 5 (camioane electrice), Clasa 4 (camioane hibride), Clasele 3 și 2 (camioane diesel foarte eficiente) și Clasa 1 (camioane diesel cu consum mai mare sau înmatriculate înainte de 1 iulie 2019).

Mai concret, pentru o combinație standard cap tractor plus semiremorcă de peste 18 tone, cu 5 axe, tarifele pentru camioanele Euro 6 încadrate în Clasa 1 de emisii de CO2 vor crește cu 83,16% față de cele din prezent (+15,8 eurocenți/km).

Pentru o combinație similară încadrată în Clasa 2, tarifele se majorează cu 78,95% (+15,0 eurocenți/km), iar pentru cele din Clasa 3, cu 74,74% (+14,2 eurocenți/km). Astfel, camioanele diesel încadrate în clasele 2 și 3 permit reduceri semnificative ale costurilor cu taxele de drum din Germania.

VEZI ȘI: 22 de camioane DAF pentru Wheels Spedition

Același sistem va fi aplicat de la 1 ianuarie 2024 și de Austria, o altă țară de tranzit importantă în transportul internațional. Din fericire, în cazul Austriei, componenta pentru emisiile de CO2 va fi mult mai mică decât în Germania.

Pentru a afla mai multe despre încadrarea camioanelor DAF în noile clase de tarife pentru taxa de drum din Germania am discutat cu Sandu Stoica și Adrian Gorcea, CEO și COO ai TH Trucks România.

Care este feedback-ul de la clienți vis-a-vis de noua taxă de drum din Germania, care adaugă componenta CO2?

Creșterea este extrem de abruptă și pune clienții într-o poziție clară de disconfort. Am văzut o reacție de nemulțumire și îngrijorare din partea multor transportatori, indiferent de mărimea flotei, dar și o nevoie și un exercițiu bine venit pentru unii de a-și analiza și îmbunătăți costurile. Impactul este unul major pentru companiile de transport care au un număr mare de kilometri rulați în Germania și planurile de achiziții trebuie regândite. Momentul acesta va aduce clar o comunicare mult mai bună cu partenerii societăților de transport, dar și cu furnizorii de camioane, remorci, șamd.

Aveți clienți care v-au contactat în ultima perioadă pentru un anumit tip de configurație?

Da. Solicitările venite către echipele noastre de vânzări sunt de vehicule care să se încadreze minim în Clasa 2. Și echipa TH a făcut de la început pași înspre partenerii noștri, prin prezentarea impactului acestei creșteri. Ne-am pregătit forța de vânzări să ofere consultanța necesara din punct de vedere tehnico-economic și totodata avem pregătite și specificații de stoc care să se încadreze în clasele respective, indiferent de motorizare.

Cum faceți dovada, ca producător, că un camion se încadrează într-o clasă de taxare mai favorabilă?

Prima dovadă este calculul de emisii VECTO care se face în momentul în care gândim o specificație. DAF este unul dintre pionierii utilizării acestui calcul în configurarea camioanelor, calcul care duce la reducerea amprentei de carbon a flotei partenerului nostru. A doua este certificatul de conformitate (COC) generat în momentul ”nașterii” camionului.

Câte modele DAF se încadrează în cele mai favorabile clase (2 și 3)?

Toate modelele DAF NGD pentru transport pe distanțe lungi se încadrează în clasele 2 și 3, în toate versiunile de motorizare, în funcție de dotările/opționalele propuse în momentul configurării camionului.

În cât timp puteți livra un camion nou, în contextul în care cererea crește pentru astfel de modele?

Începând cu Q1 2024 putem pune la dispoziție camioane noi, atât din stoc, cât și configurate pentru aplicațiile clienților noștri. Termenul actual de producție este de 3-4 luni.

Ce caracteristici ale camioanelor DAF au dus la încadrarea lor în clase tarifare mai bune?

Aici vorbim de o combinație de factori tehnici și aerodinamici. După cum știți deja, noua generație DAF NGD vine cu o aerodinamică unică în piață, o greutate mult redusă și motoare mult îmbunătățite, care oferă un consum de carburant extrem de redus.

Opționalele care influențează emisiile sunt numeroase și pot să difere de la specificație la specificație:

  • Pachetul aero – spoilere, fuste laterale, placă aero
  • Pachetul de camere DAF Digital Vision
  • PCC – Predictive Cruise Control
  • Anvelopele de clasa A la rezistența la rulare din dotarea camionului

Ați făcut calcule comparative în ceea ce privește taxa plătită între cele trei clase de taxare la 100.000 km rulați?

Sigur ca da. Aceste calcule sunt baza tuturor discuțiilor pe care le avem în această perioadă cu clienții noștri și sunt completate de specificațiile pregătite pentru a veni în sprijinul clienților noștri.

Există o anumită configurație pe care o propuneți?

Nu neapărat. Gama NGD se încadrează în clasele 2 si 3 cu toate modelele și de aceea încercăm să rămânem pe o configurație în linie cu dorințele clientului, cu micile ajustări necesare pentru a fi în clasa 2 sau 3 necesare tiparului de transport al companiei respective. Pentru clienții de flotă și nu numai, modelul de bază este XF 450 CP, desemnat de curând de presa internațională ”Green Truck of the Year”, datorita consumului mic de combustibil și implicit emisiilor reduse de carbon.

Din aceeași categorie...

Back to top button