Tot ce trebuie să știți despre interdicția sectorială din Austria

Tot ce trebuie să știți despre interdicția sectorială din Austria
După cum știți, de la 1 noiembrie 2016 a intrat în vigoare interdicția sectorială de trafic pe Valea Inn-ului pentru o anumită categorie de vehiculele grele de mărfuri.

În ciuda avizului negativ primit din partea Comisiei Europene, guvernul provincial tirolez a adoptat, din nou, după ce a făcut-o în 2003 și 2007, o interdicție sectorial pentru camioane pe Valea Inn-ului din Austria, mai precis pe autostrada A12.

Tot ce trebuie să știți despre interdicția sectorială din Austria

Așa cum era de așteptat, o parte din asociațiile de transport europene, mai ales din Italia, țara cea mai afectată de această măsură, critică faptul că interdicția împiedică libera circulație a mărfurilor și contribuie prea puțin la îmbunătățirea calității aerului din Tiroul de Sud.

Pentru o cât mai bună informare a celor ce trec prin zonă, ne-am gândit să evidențiem cele mai importante date ale acestei măsuri introduse de Austria.

Unde se aplică interdicția sectorială?
Interdicția sectorială se aplică pe o secțiune din autostrada A12, între Langkampfen (kilometru rutier 6.35) și Ampass (kilometru rutier 72), în ambele direcții.

Ce tip de transport este interzis?
Este interzisă trecerea vehiculelor rutiere cu sau fără semiremorcă cu masa maximă autorizată peste 7.5 tone care transportă următoarele bunuri:

– deșeuri (conform Listei Europene a Deșeurilor)
– Piatră și pământ excavat
– Bușteni, cherestea și plută
– Autovehicule (motorete, motociclete, quad-uri, automobile, camioane, vehicule comerciale de 3.5 t)
– Minereuri și neferoase
– Oțel, cu excepția grinzilor și oțelului pentru construcții ce se livrează către șantiere
– Marmură și travertin
– Plăci ceramice

Există excepții?
Da, există excepții la interdicția sectorială de trafic:
– Camioanele care sunt încărcate sau descărcate în zona centrală
– Camioanele care sunt încărcate și descărcate în zona limitrofă
– Camioanele care călătoresc din amonte și în aval de stația feroviară Sala sau Wörgl (însă doar cu documente justificative la bord)
– Camioanele din clasa de emisii Euro VI, încărcate cu deșeurilor, pietre, pământ, moloz, bușteni, plută și autovehiculelor (până la 31 martie 2018), precum și transportul de minereu feros și neferos, oțel, marmură, travertin și plăci ceramice (până la 30 iunie 2018).

Care sunt cerințele de etichetare a camioanelor care circulă pe A12?
Camioanele cu normă de poluare Euro VI care vor fi excluse de la interdicția sectorială trebuie să fie marcate de la 1 mai 2017 cu eticheta de mediu.

Care sunt obiectivele Tirolului de Sud cu privire la intedicția sectorială?
Guvernul regional din Tirol dorește să îmbunătățească calitatea aerului în Valea Inn-ului. Interdicția sectorială pentru camioane este menită să ajute atingerea valorilor limită ale UE în cazul emisiilor de oxizi de azot.

VEZI ȘI: Avantajele platformei de transport Timocom

În acest fel, Günther Platter (ÖVP), liderul provinciei, vrea să transfere 200.000 de camion de marfă pe an de pe rutier pe feroviar.

Sindicatele de transport consideră acest lucru nerealist și se îndoiesc că există o capacitate suficientă pentru acest lucru, așteptându-se la o creștere a ocolurilor.

Sunt și alte interdicții de trafic în Tirol de care trebuie să știu?
Da, pe autostrada de pe Valea Inn-ului, între Langkampfen (kilometrul rutier 6.35) și Zirl (kilometrul rutier 90), în ambele direcții, se aplică interdicția camioanelor în funcție de clasa Euro de poluare.

În prezent, doar camioanele Euro 0, Euro I și Euro II de peste 7.5 tone (cu remorcă) și Euro II de peste 7.5 tone (solo) se supun interdicției.

De la 1 ianuarie 2018, se vor supune interdicției și camioanele Euro III de peste 7.5 tone (cu remorcă sau solo) iar din 1 noiembrie 2023, camioanele Euro VI de peste 7.5 tone (cu remorcă sau solo).

Fac excepție de la această regulă, indiferent de clasa de emisii camioanele care folosesc transportul intermodal în terminalele feroviare Hall și Wörgl (la care trebuie să existe documente justificative).

De asemenea sunt exceptate vehicule foarte specializate, cu suprastructuri costisitoare, precum betonierele, cisterne de înaltă presiune, de vaccum și vehicule de spălare, camioanele de tractare, camioanele cu macara pentru manevrarea încărcăturilor grele sau vehicule de pompare a betonului.

Mai mult decât atât, camioane și mașini autopropulsate fără remorci din clasa Euro III sunt excluse de la 1 ianuarie 2018 până la 12 decembrie 2019 de la interdicția în cazul în care acestea descarcă sau încarcă în zona centrală respectiv zona limitrofă.

Follow #infotrucker