Pachet de Mobilitate

Totul despre extinderea perioadei de control la 56 de zile

Peste un an, de la 31 decembrie 2024, actuala perioadă de control a datelor tahografice de 28 de zile va fi dublată, ajungând la 56 de zile. Iată tot ce trebuie să știi despre această schimbare.

În primul rând, actualele carduri vor rămâne valide până la data expirării, chiar dacă aceasta depășește data mai sus menționată. Asta deoarece perioada de control de 28 de zile este doar memoria minimă de care aceste carduri trebuie să dispună.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Deja în prezent, cardul șoferului stochează informații de la tahograf până când memoria este plină. Atunci și abia atunci, pe memoria cardului încep să fie rescrise datele cele mai vechi. În mod obișnuit, cardurile actuale memorează datele de condus și odihnă ale șoferilor pentru cel puțin câteva luni.

Un alt aspect important al schimbării privește companiile de transport. Deși perioada de control crește la 56 de zile, companiile vor fi în continuare obligate să descarce cardurile șoferilor la 28 de zile și după 31 decembrie 2024.

VEZI ȘI: Spania legalizează combinațiile Duo Trailer de 32 de metri și 72 de tone

În schimb, o provocare pentru companii va fi compatibilitatea actualelor instrumente de descărcare și analizare a datelor de la tahograf cu perioadă extinsă de controale. De aceea, operatorii de flote ar trebui să-și verifice echipamentele înainte de data schimbării.

Unii furnizori au rezolvat această problemă, dezvoltând echipamente și software care pot lucra deja cu noile carduri pentru șoferi. Un exemplu în acest sens este Continental cu a doua generație de tahograf inteligent VDO DTCO 4.1 și platforma de administrare VDO Fleet.

Vor fi mai multe amenzi?

Trecând peste problemele administrative, ajungem și la cele operaționale. Extinderea perioadei de control de la 28 la 56 de zile va crește și probabilitatea de a descoperi încălcări ale regulamentelor. Autoritățile de trafic vor putea verifica datele tahografice ale șoferilor pe o perioadă mai mare de timp, iar controalele preliminare făcute de la distanță vor putea detecta mai ușor abaterile care apar cu o frecvență mai mare.

Totul despre extinderea perioadei de control la 56 de zile

Totuși, managerii de flotă au ocazia de a aborda respectarea regulamentelor prin monitorizarea datelor de la tahografele inteligente de a doua generație. De exemplu, VDO Fleet oferă o vedere completă asupra celor mai comune abateri din flotă. Funcția VDO Fleet Scorecards (ERRU) procesează datele din ultimele 52 de săptămâni și face un top cu cele mai frecvente 10 abateri. Se poate face un bilanț și pentru fiecare șofer în parte, astfel încât instructajele individuale sunt posibile.

Din aceeași categorie...

Back to top button