Totul despre noul standard de testare WLTP

standard de testare WLTP

Începând cu 1 septembrie 2018, la nivelul Europei a fost introdus un nou standard de testare pentru toate mașinile noi comercializate de producători.

Acronimul acestuia este WLTP și provine de la Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure.

Această modificare a dat peste cap calculele constructorilor care nu s-au pregătit și nu au reușit să vină cu motorizări care să respecte noul standard.

WLTP înlocuiește vehicul NEDC (New European Driving Cycle), un sistem de testare învechit care punea preț pe testele de laborator și nu pe cele reale.

Odată cu introducerea WLTP, constructorii au fost nevoiți să vină și cu o serie de valori realizate în trafic real (RDE – Real Driving Emissions).

Aceste teste sunt realizate în anumite condiții de trafic, cu mașini încărcate în mod diferit, pe diverse drumuri (zone urbane, autostrăzi sau drumuri de munte). Astfel, rezultatele obținute se apropie și mai mult de rezultatele pe care un client obișnuit le va întâmpina în viața de zi cu zi.

Între 1 septembrie 2017 și în septembrie 2018, toți producătorii au avut o perioadă de adaptare a cifrelor de consum și emisii de la cilcul NEDC la WLTP. Astfel au apărut în valori emise conform NEDC corelat.

Vorbim despre valori de consum și emisii calculate conform WLTP, dar transformate printr-o formulă destul de complicată în valori NEDC astfel încât o comparație cu un model mai vechi aflat pe piață să fie mult mai relevantă.

VEZI ȘI: Sideguard Assist și MirrorCam ajută la evitarea accidentelor la efectuarea virajului la dreapta

Din 1 ianuarie 2019, producătorii au fost obligați ca toate mașinile expuse în showroom-uri să aibă valori de consum și de emisii conform WLTP.

Cât despre testele RDE, până la finalul anului curent, producătorii pot avea o marjă de eroare (emisii și consum) mai mică sau egală cu 2,1. Din 2020, această marjă va fi de până la 1,5.

Testul WLTP implică 30 de minute timp de testare pe stand. În această perioadă, vehiculul trebuie să parcurgă puțin peste 23 de kilometri. Există patru faze de testare: urban, suburban, șosea și autostradă. Viteza medie trebuie să fie de peste 46 km/h, iar cea maximă să ajungă la 131 km/h.

Sunt testate mai multe versiuni de echipare, întrucât masa acestora variază, iar automat și consumul și emisiile de CO2 vor varia. Măsurătorile vor fi făcute la 23 de grade Celsius.

Pentru rezultatul final se vor afișa valori minime și maxime, nu medii ca în cazul NEDC.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.