AnvelopeTop NewsUtil

Totul despre reșaparea anvelopelor de camion

Al doilea articol util realizat de Euromaster România vorbește despre reșaparea anvelopelor de camion, ca metodă de a extinde durata de viață a acestora.

Competitivitatea, siguranța, respectul pentru mediu sunt aspecte de importanță majoră în industria de transport rutier și logistică. De aceea, toate soluțiile care îmbunătăţesc performanța afacerii și controlul costurilor operaţionale sunt binevenite.

În acest domeniu, gestionarea anvelopelor joacă un rol semnificativ. Ea combină selectarea atentă a produselor şi operațiunile de reșapare care extind durata de viață a acestora.

Tot ce v-ați dorit să știți despre soluțiile de extindere a vieții anvelopelor de camion le veți regăși mai jos.

Ce este reșaparea?

Mai simplu spus, reșaparea este procesul prin care anvelopele uzate, selectate și inspectate, numite „carcasă”, primesc o nouă bandă de rulare.

Pentru reșapare se folosesc numai carcase de anvelope sănătoase, inspectate cu atenție. Banda de rulare uzată este șlefuită și o nouă bandă de rulare este lipită de corpul anvelopei, printr-un proces foarte similar cu fabricarea unei anvelope noi. Există diferite tehnici de prelucrare, dar obiectivul final este întotdeauna același – lipirea unei noi benzi de rulare.

VEZI ȘI: Tot ce trebuie să știți despre anvelopele de camion

Reșaparea anvelopelor este o industrie consacrată care a început la începutul în 1900 și a crescut constant. Astăzi, există foarte multe fabrici care reșapează milioane de anvelope pe an, folosind milioane de kilograme de cauciuc sintetic și natural. Aceasta reprezintă peste 3 miliarde de dolari în anvelope reșapate vândute anual.

Toate anvelopele pot fi reşapate?

Nu toate anvelopele trec testul de acceptare pentru reșapare. Pentru aceasta, două condiții sunt impuse:

  • anvelopele originale trebuie să fie proiectate pentru a fi reșapate în mod optim. Doar cele cu carcasa suficient de solidă pentru a rezista mai multor reutilizări trec de analiza celor mai exigenți specialiști în reșapare;
  • anvelopele trebuie să fie întreținute în mod profesional și regulat.

Unii producători cresc în mod constant potențialul carcaselor lor. Este și cazul Michelin, care reșapează 80% dintre carcase în mod eficient.

Toate procesele de reșapare au aceleași beneficii?

În funcție de priorități, puteți alege între două proceduri: reșaparea la cald și reșaparea la rece.

La reșaparea la cald, carcasa pregătită (banda de rulare și flancuri) este acoperită cu cauciuc neprelucrat. Ansamblul este așezat într-o matriță care va realiza profilul final al anvelopei reșapate. Vulcanizarea se realizează într-o presă de vulcanizare la 160 °C, timp de cca. 1 oră, ca şi în cazul fabricării unei anvelope noi.

Avantaje:

  • Efectuată de către producători, metoda permite exploatarea la maximum a performanțelor carcaselor originale;
  • Omogenitatea dimensiunilor asigurată de această metodă garantează o uzură mai regulată, indiferent de carcasa original;
  • Aspectul obținut este comparabil cu cel al anvelopelor noi, cu flancuri și marcaje complet refăcute, un plus pentru aspectul vehiculului;

La reșaparea la rece, o bandă de rulare pre-turnată, cu canelurile sale definitive, este așezată pe carcasa pregătită. Vulcanizarea în cuptor la 115 °C timp de aproximativ trei ore asigură coeziunea ansamblului.

Avantaje:

  • Gestionarea acestei proceduri permite recuperarea mai rapidă a carcaselor reșapate;
  • Oferă mai multe posibilități de schimbare a profilelor;
  • Precizia și expertiza asigurate de operatorii de reșapare sunt esențiale pentru etapele de selecție, verificare, reparare și pregătire a carcaselor, în vederea asigurării calității și a fiabilității produsului finit.

De exemplu, în uzinele de reșapare Michelin două milioane de carcase sunt inspectate anual, cu ajutorul unor echipamente de ultimă generație! O experiență de neînlocuit, fundamentată pe calificarea operatorilor care asigură testarea și pregătirea anvelopelor până la cel mai mic detaliu.

De ce sunt anvelopele reșapate la o valoare atât de bună?

Majoritatea costului de producție al unei anvelope noi de camion se află în corpul sau carcasa anvelopei.

Banda de rulare (porțiunea din anvelopă în contact cu drumul) reprezintă doar un procent din costul anvelopei noi. Anvelopele radiale pentru camioane comerciale de astăzi sunt un produs industrial conceput pentru a oferi mai multă durată de viață a benzii de rulare pe toată durata de viață a carcasei. Această durată de viață utilă a carcasei este monitorizată și gestionată îndeaproape de către proprietarii de vehicule grele, deoarece anvelopele de camion reprezintă costul de întreținere numărul unu pentru exploatarea camioanelor și a vehiculelor comericale, iar timpul de oprire pe drum este foarte costisitor.

Carcasele sunt inspectate pe și în afara vehiculelor, în multe momente din viața lor. Cele mai complete inspecții sunt efectuate cu instalații specializate. Când o anvelopă devine uzată și pare gata de aruncat, cea mai mare parte a costului său rămâne nerecuperată. De fapt, viața utilă a anvelopei abia a început!

Anvelopele reșapate au performanțe similare anvelopelor noi

Puteți regăsi la anvelopele reșapate perfomanțe similare anvelopelor noi, dacă carcasa originală este de calitate superioară, solidă și rezistentă, și materialele, tehnologiile, competențele și experiența profesională asigurate de specialistul în reșapare sunt excelente: ele sunt esențiale pentru o reșapare de calitate superioară.

Anumiți producători specialiști în reșapare, cum ar fi Michelin, utilizează pentru anvelopele reșapate aceleași profile și caneluri brevetate pentru anvelopele noi, asigurând reconstruirea arhitecturii inițiale:

  • O garanție a calității, precum și performanțe-cheie similare cu ale anvelopelor noi Michelin;
  • O garanție a economiei, precum și posibilitatea recanelării în viitor a anvelopelor reșapate Michelin Remix.

Puteţi realiza economii folosind anvelope reșapate?

Da, reșaparea îmbină trei avantaje majore pentru bugetul de anvelope al unei companii de transport, fără a compromite siguranța:

  • o anvelopă reșapată este cu aproximativ 40% mai ieftină decât o anvelopă nouă echivalentă;
  • reșaparea unei carcase de calitate, realizată de un specialist, poate dubla durata de viață a anvelopelor, pentru un preț mai mic;
  • dacă analiza internă și externă a carcasei o permite, o anvelopă poate fi reșapată de mai multe ori, pentru pentru a beneficia de mai mulți kilometri parcurși.

Puteți realiza mai multe reșapări ale carcasei originale!

Posibilitatea de reșapare a anvelopelor depinde de activitatea și de modul de gestionare a flotei. Dacă vă bazați pe reutilizarea anvelopelor, trebuie să aveți în vedere factorii care influențează modul de uzură: caracteristicile interne ale anvelopei (soliditatea și rezistența carcasei, tipul și volumul profilelor, profilele adaptate la utilizările specifice) presiunea în anvelope sarcina pe osie starea mecanică a vehiculului (alinierea osiilor, geometria vehiculului) stilul de conducere.

Prin procesul de reșapare al anvelopelor de camion, reduceți costurile de exploatare (costuri mai mici pe kilometru, recanelare asigurată, capacitate de reșapare excelentă).

Anvelopele de camion reșapate Michelin Remix asigură performanțe similare cu cele ale anvelopelor noi. Grosime de recanelare constantă.

Beneficiați de o garanție a calității și fiabilității, întrucât recanelarea anvelopelor de camion Michelin Remix se realizează exclusiv cu carcase Michelin și cu aceleași materiale care sunt folosite la fabricarea anvelopelor de camion noi.

Atenție!

  • Este interzisă montarea pe aceeași punte a unor anvelope reșapate de la producători diferiți, indiferent ce marcă este carcasa.
  • Este autorizată montarea anvelopelor reșapate de la același producător, indiferent ce marcă este carcasa.

Anvelopele pot influenţa flexibilitatea de utilizare?

Puteți adapta anvelopele flotei pentru a răspunde nevoilor specifice.

Pentru o gestionare optimă a stocului, dispuneți de diverse opțiuni pentru remontarea anvelopelor reșapate pe vehicule. După reșapare, o anvelopă poate fie montată pe o osie diferită de cea inițială.

Puteți adapta anvelopele camioanelor în funcție de variațiile activității pe care o desfășurați. În calitate de transportatori, de antreprenori în transporturi, puteți îmbunătăți utilizarea anvelopelor în momentul reșapării, datorită noilor profile adaptate la activitatea companiei. Toți producătorii care asigură servicii de reșapare pot contribui la flexibilitatea de utilizare a anvelopelor pe vehicule.

Pentru această operațiune, urmați recomandările producătorului și distribuitorului.

Puteți monta anvelopele reșapate la fel ca pe cele noi?

Da, o anvelopă reșapată poate înlocui o anvelopă nouă, în anumite condiții:

  • dacă toate anvelopele de pe aceeași axe sunt reșapate, acestea trebuie să prezinte aceleași caracteristici;
  • pentru a fi montate pe aceeași axă (montaj ca roată simplă sau dublă) anvelope noi și anvelope reșapate, acestea trebuie să aibă aceleași caracteristici (a se vedea mai jos); printre altele, este necesar ca reșaparea carcaselor să fi fost realizată de producătorul inițial al acestora. O posibilitate valoroasă în cazul avariilor care necesită înlocuirea unei anvelope.

Anvelopele montate pe același tip de axă trebuie să aibă aceleași caracteristici:

  • aceeași marcă de reșapare;
  • dimensiunea;
  • categoria de utilizare (anvelope rutiere, speciale sau anvelope de zăpadă cu marcaj M+S). Importantă este categoria de utilizare și nu canelurile anvelopei;
  • structura (radială sau diagonală);
  • indicele de viteză;
  • indicele de sarcină.

Astfel spus, o anvelopă de camion are 4 vieți:

  • Anvelopă nouă – cost 100%, durată de viață 100%;
  • Recanelarea anvelopei – cost 7%, durată de viață 25%;
  • Reșaparea anvelopei – cost 50%, durată de viață 100%;
  • Recanelarea benzii de rulare (a anvelopei reşapate) – cost 7%, durată de viață 25%.

Toate cele 4 vieți rezultă un cost de 164% și o durată de viață de 250%.

Euromaster România oferă servicii de reşapare şi recanelare a anvelopelor de camion pentru a ajuta clienţii să prelungească durata de viaţă a anvelopelor și astfel să reducă costurile totale de exploatare a vehiculului.

Pentru a obţine detalii despre oferta noastră de reşapare și/sau recanelare anvelope de camion, contactați direct Euromaster România, accesând: www.euromaster.ro/cotatie  sau www.euromaster.ro/contactati-ne.

Din aceeași categorie...

Back to top button