Stiai caTop News

Totul despre șapca de camionagiu

Cum a apărut, care a fost contextul și de ce șapca de camionagiu este chiar accesoriu al tinerilor preocupați de modă din zilele noastre?

Cunoscută și sub numele de „Feed Hats” sau „Gimme Hats”, șapca de camionagiu este un accesoriu din cultura șoferilor americani de cursă lungă și este strâns asociată cu sentimentul de a conduce un camion.

Totul despre șapca de camionagiu

Șapca sau pălăria, așa cum le cunoaștem astăzi, au fost parțial modelate de cultura și istoria noastră. Acestea au avut întotdeauna rol de protecție. De exemplu, ele îi protejau pe purtători de soare atunci când lucrau afară, pe câmp. Ulterior, acestea au servit și ca o declarație de modă și statut social, astfel că, la fel ca în cazul majorității accesoriilor, popularitatea lor a fluctuat de-a lungul deceniilor.

Acest lucru este valabil și pentru șapca de camionagiu, care este populară de zeci de ani în rândul milenialilor și al celebrităților, dar care nu a început ca un accesoriu la modă. Dimpotrivă, șapca de camionagiu a avut un început foarte modest.

Un eficient articol promoțional

Inițial, șapca de camionagiu a apărut în adevărata sa formă la începutul anilor 1970, ca un cadou promoțional oferit de companiile americane de furaje sau de aprovizionare a fermierilor, șoferilor de camion (de unde și numele – trucker cap) sau altor lucrători din mediul rural, pe măsură ce companiile au început să realizeze potențialul de publicitate și promovare al șepcii.

Partea frontală foarte caracteristică, care se ridică înaltă și dreaptă, denumită și coroană (high crown/high profile), era confecționată din spumă, în timp ce partea din spate era confecționată din cinci panouri din plasă de nailon, pentru a permite transpirației să se evapore rapid. O altă caracteristică distinctivă cheie este închiderea cu clichet (snapback) pentru potrivire de tip one-size-fits-all.

Construcția sa a făcut ca aceasta să fie mult mai ieftin de fabricat decât celebra șapcă de baseball.

Totul despre șapca de camionagiu

De altfel, șapca de camionagiu era atât de ieftin de fabricat încât magazinele locale de furaje, magazinele de echipamente agricole, vânzătorii de tractoare și furnizorii de logistică confecționau acest accesoriu pentru aproape nimic și-l ofereau pentru a se promova. Imprimate cu logo-urile companiilor de transport rutier și ale întreprinderilor americane de furaje și agricole, șepcile au fost printre cele mai eficiente articole promoționale distribuite în multe comunități rurale din Statele Unite.

VEZI ȘI: Norme suplimentare privind perioadele de conducere și de odihnă introduse la 20 august 2020

Unii spun că apariția sporturilor televizate și a emisiunilor de televiziune în anii 1960 și 1970 din Statele Unite au contribuit la acceptarea șepcilor de baseball și a celor de camionagiu în viața de zi cu zi. Unul dintre primii promotori ai acestui accesoriu a fost actorul Tom Selleck, care purta în mod regulat o șapcă de baseball Detroit Tigers în serialul de televiziune „Magnum, P.I.”.
În timp, șapca de camionagiu a evoluat de la un model pur muncitoresc, care avea scop de promovare, la o emblemă importantă a designerilor. Astăzi puteți vedea șapca de camionagiu prtată de foarte mulți tineri preocupați de modă din toate categoriile sociale.

De exemplu, șepcile au primit un impuls de la starul hollywoodian Ashton Kutcher, care a devenit celebru în emisiunile „That ’70s Show” și „Punk’d” de pe MTV și, potrivit unui articol din 2003 din New York Times, a purtat șepci de camionagiu în aproape fiecare episod al ambelor emisiuni.

De la articol promoțional la modă

Compania de îmbrăcăminte Von Dutch a făcut, de asemenea, ca șapca de camionagiu să fie la modă la începutul anilor 2000. Aceasta, care costa între 40 și 125 de dolari, a devenit celebră după ce a început să fie purtată de celebrități precum Paris Hilton, Jay-Z și Britney Spears.

Astăzi, șapca de camionagiu face parte aproape exclusiv din viața șoferilor de camion și a fermierilor.

Din aceeași categorie...

Back to top button