Toyota echipează autobuzul Sora Fuel Cell cu noi sisteme de siguranță

Toyota echipează autobuzul Sora Fuel Cell cu noi sisteme de siguranță

Japonezii de la Toyota au echipat autobuzul Sora Fuel Cell, care va fi utilizat în cadrul Jocurilor Olimpice și Paralimpice de la Tokyo 2020, cu o serie de noi sisteme de siguranță.

Sora Fuel Cell, autobuzul cu hidrogen de la Toyota, a fost echipat cu noi sisteme de siguranță, printre care un sistem de asistență la virare, un buton de panică și o îmbunătățire a sistemului de comunicații cu infrastructura și cu alte vehicule.

Sora Fuel Cell are 10.5 metri, 22 de locuri pe scaune și 56 de locuri în picioare și un motor de 228 kW. Autobuzul a primit și un sistem de asistență la virare, care avertizează șoferul dacă în unghiul mort sunt pietoni sau bicicliști în momentul în care acesta virează la dreapta.

Sistemul radar are o precizie milimetrică și recunoaște vehicule sau alte obstacole, avertizând șofrul în cazul unei posibile coliziuni. În cazul în care este nevoie, sistemul poate interveni cu ajutorul electronicii și penttru a controla independent autobuzul, fără a pune în pericol siguranța pasagerilor.

Noul sistem „Emergency Driving Stop System” (EDSS) aree butoane de panică suplimentatee montate în interiorul autobuzului.

Pasagerii pot activa aceste butoane în momentul în care șoferul are eo problemă mdicală. La activarea butonului, autobuzul frânează automat, anunță pasagerii care vor fi manevrelee și cu ajutorul claxonului și a luminilor de avarie anunță ceilalți participanți la trafic că este o problemă.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz eCitaro va circula pe străzile din Suedia, Norvegia și Luxemburg

Toyota a dezvoltat și sistemul de comunicare dintre vehicul și infrastructura din oraș. Așa numitul sistem ITS Connect informează șoferul care este culoarea semaforului din față, iar dacă este roșu începe să reducă automat din viteză. Pe un monitor este afișat și timpul cât durează până când semaforul se face verde.

Cu IST Connect este posibilă și rularea în convoi. În plus, cu sistemul de comunicare între două vehicule (Vehicle-to-Vehicle – V2V) și cu tempomatul care reglează distanța cu ajutorul unui sistem radar, Sora primește informații despre numărul vehiculelor din convoi, ordinea și distanța între acestea.

Astfel, coloana poate opri în stații sau la semafor fără a fi despărțită. Prin sistemul ITS Connect, șoferul din ultimul autobuz poate prelungi culoarea verde la semafor până la trecerea acestuia.

Sora Fuel Cell vine și cu un sistem automat care controlează sosirea în stație. Acest sistem recunoaște semnalele rutiere și cele care anunță o nouă stație și virează și oprește autobuzul automat pentru ca acesta să oprească la milimetru în fiecare stație.

Sistemul și marcajele au fost concepute pentru ca autobuzul să se oprească în locuril special amenajate pentru a permite și pasagerilor cu cărucioare pentru copii sau în cărucioare rulante să poată coborâ fără probleme.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.