Toyota, Shell și Nikola vor standardizarea componentelor utilizate în cadrul propulsiilor Fuel Cell

Toyota, Shell și Nikola vor standardizarea sistemelor de propulsie electrică Fuel Cell
Toyota, Shell și Nikola vor lucra împreună pentru a standardiza componentelor utilizate în cadrul propulsiilor Fuel Cell, tehnologie care ar urma să dezvolte și mai mult industria transporturilor.


Grupul de lucru își dorește standardizarea componente necesare dezvoltării propulsiilor Fuel Cell, astfel încât, să poată fi utilizate în orice tip de sistem de propulsie electrică cu pile de combustie pe bază de hidrogen.

În cadrul grupului de companii din industria auto intră Hyundai, americanii de la Nikola Motor, producătorul de stații de hidrogen NEL Hydrogen Fueling și francezii de la Air Liquide.

Toyota, Shell și Nikola vor standardizarea componentelor utilizate în cadrul propulsiilor Fuel Cell

Toate aceste companii au semnat un memorandul pentru demararea unor teste cu camioane grele.

Spre exemplu, Nikola plănuiește o rețea de sisteme de încărcare cu hidrogen care să conțină 16 stații menite să susțină introducerea camionului Nikola One, un model de Clasă 8 pe care Nikola îl va lansa pe piață în 2021.

Planurile americanilor vizează realizarea a 700 de stații de încărcare cu hidrogen până în 2028.

Iar comenzile deja înregistrate pentru primul lor camion electric sunt mari, motiv pentru care Nikola își dorește dezvoltarea acestui tip de stații și, totodată, standardizarea componentelor.

VEZI ȘI: Camionul autonom T-Pod a primit aprobare pentru utilizarea pe drum public în Suedia

În același timp, Toyota este primul producător de autovehicule din lume care oferă un vehicul propulsat de un sistem electric pe bază de pile de combustie cu hidrogen. Numele său este Mirai și este disponibil pe piețele acolo unde infrastructura o permite.

Pentru moment, aceste planuri fac referire doar la piața din SUA, însă nu este exclus ca standardizarea să ducă la introducerea componentelor și pe piața din Europa.

Follow #infotrucker