Tractorul agricol românesc TAGRO a primit omologarea RAR

Tractorul agricol românesc TAGRO a primit omologarea RAR

Tractorul agricol românesc TAGRO, conceput și realizat integral la Reghin, a primit omologarea Registrul Auto Român, care certifică respectarea tuturor standardelor europene.

Procesul de omologare a început în 2018, atunci când tractorul agricol românesc TAGRO a fost supus unei serii de încercări statice și dinamice, efectuate de către Departamentul Omologări al RAR București, care au avut un rol important în definirea și optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de către Uniunea Europeană.

Tractorul agricol românesc TAGRO a primit omologarea RAR

Cele peste 45 de rapoarte au fost făcute pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR București, dar și în afara țării, la Universitatea din Bologna (IT) și Millbrook Proving Ground (UK).

TAGRO a primit de la RAR, în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul.

Specialiștii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerințelor tehnice și administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole și forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830.

În anul 2018, IRUM a prezentat conceputul original al tractorului agricol românesc TAGRO. Proiectul inovator a presupus o investiție totală de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.

TAGRO are o cabină etanșă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) și FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce împiedică intrarea prafului în interior, un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa.

VEZI ȘI: Germania, Franța și Luxemburg vor efectua teste în trafic real cu vehicule autonome

Tractorul vine cu sistem de tracțiune integrală 4×4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte și 12 pentru mersul înapoi și cu o priză de putere independentă, poziționată în partea din spate.

Motorul cu 4 cilindri de 3.387 cmc este produs de FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies) și este disponibil în trei versiuni de putere: 86, 95 și 102 cai putere.

Sistemul hidraulic de servodirecţie oferă confort și încredere sporită schimbărilor de direcție, chiar și atunci când acesta tractează o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă de 18.000 kg.

Follow #infotrucker