Logistica

Traficul feroviar de containere din porturile germane a crescut

Dezvoltarea și adaptarea spațiilor adiacente din porturile germane a crescut traficul feroviar de containere.

Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) a analizat modul în care a evoluat traficul maritim și feroviar de containere pe o perioadă mai lungă de timp.

Potrivit acesteia, în perioada 2005 – 2022, traficul feroviar de containere din Germania a crescut cu aproximativ 85,9%, de la aproape 4,2 milioane TEU la aproximativ 7,7 milioane TEU, în special datorită dezvoltării pozitive din spațiile adiacente ale portului maritim Hamburg.

Un motiv esențial pentru acest lucru a fost creșterea ponderii transportului feroviar de marfă în repartizarea modală. La fel ca la Hamburg, traficul feroviar de mărfuri a înregistrat creșteri corespunzătoare în diviziunea modală și în Bremerhaven.

VEZI ȘI: Lidl își extinde activitatea în transportul terestru de mărfuri

Cu toate acestea, creșterile absolute ale transportului feroviar de containere au fost comparativ mai mici.

Creștere și în transportul maritim

În ceea ce privește transportul maritim pe căile navigabile germane, volumul de containere a crescut treptat de la aproximativ 2,1 milioane de TEU în 2005 la aproape 2,6 milioane de TEU în 2017, înainte de a crește la aproape 2,0 milioane de TEU în următorii ani anul 2022 a scăzut.

Anul 2018, în care a început tendința de scădere a transportului maritim pe ape interioare, a fost caracterizat de o perioadă excepțional de lungă de ape scăzute în râurile germane, în urma căreia transportul maritim pe Rin, în special în sudul Germaniei, a fost sever restricționat.

Aceasta din urmă, coroborată cu o creștere semnificativă a costului transportului pe căile navigabile interioare, a dus la reacții alternative la alte moduri de transport.

Ca urmare, volumele de transport pierdute în spațiile adiacente porturilor maritime Rotterdam și Anvers, care sunt deosebit de importante pentru transportul maritim interior de containere datorită poziției lor geografice, nu au putut fi întotdeauna recuperate în totalitate prin transportul maritim interior.

Din aceeași categorie...

Back to top button