Tragedia de la Bologna lasă în urmă mai multe semne de întrebare

Tragedia de la Bologna, în care o cisternă încărcată cu gaz a explodat în urma impactului violent cu un alt camion staționat în trafic, lasă în urmă multe întrebări.

Tragedia de la Bologna, în care o cisternă încărcată cu gaz a explodat în urma impactului violent cu un alt camion staționat în trafic, lasă în urmă multe întrebări.

Luni, 6 august 2018, în jurul orei 14:00, o cisternă încărcată cu gaz care circula pe A14 între Borgo Panigale și Casalecchio (Bologna) a intrat în coliziune cu un alt camion oprit în trafic.

În urma impactului violent, ambele camioane au luat foc, imediat, declanșând la doar câteva minute o deflagrație care a ras tot pe o rază de 300 de metri.

Conform datelor oficiale, o persoană și-au pierdut viața (șoferul autocisternei) și alte 100 au fost rănite, mai multe vehicule și magazine din apropiere au fost distruse, iar o secțiune de aproximativ 30 de metri a autostrăzii A14 s-a surpat.

Inițial, traficul rutier de pe autostrada A14 în direcția Florența – Roma a fost deviat de Poliția Rutieră italiană.

Între timp, traficul pe autostrada A14 în zona a fost reluat, acesta derulânsu-se pe câte o bandă în ambele direcții, pe sensul invers de mers, neafectat de explozie.

Conform Ministerului Transporturilor din Italia, reconstrucția secțiunii afectate, parte a unui viaduct, va dura între 3 și 5 luni, iar costul acestuia va fi de aproximativ 1 milion de euro.

Tragedia de la Bologna, în care o cisternă încărcată cu gaz a explodat în urma impactului violent cu un alt camion staționat în trafic, lasă în urmă multe întrebări.

Ce a produs accidentul rutier?
Procurorii italieni care se ocupă de acest caz au o misiune extrem de dificilă, deoarece trebuie să afle cauza care a stat la baza producerii accidentului rutier în urma căruia a rezultat explozia devastatoare.

Presa din Italia a avansat ipoteza cum că șoferul cisternei încărcate cu gaz – care și-a pierdut viața în tragicul accident rutier – nu era atent la drum.

Această ipoteză este susținută atât de comentariile de pe mediile de socializare, cât și de imaginile suprinse de o cameră de supraveghere de pe autostradă – care par rupte dintr-un film de acțiune.

Din imagini se poate vedea că șoferul în vârstă de 42 de ani al autocisternei nu a avut în niciun moment intenția de a frâna.

VEZI ȘI: Van-ul electric eTGE va fi expus în premieră mondială la IAA 2018

Lipsa de experiență nu intră în calcul, deoarece acesta avea o vastă experiență în șofatul unor astfel de camioane cu încărcătură extrem de inflamabilă, conform informațiilor publicate de Corriere della Sera.

Desigur, în lucru este și varianta în care șoferul și-a pierdut cunoștința sau a suferit un atac de cord.

Puțin probabil, doarece în astfel de cazuri, de cele mai multe ori vehiculul are tendința de a părăsi banda de mers, influențat cumva de greutatea corpului șoferului inconștient.

Dar, cum spuneam, această variantă este și ea luată în calcul de procurorii care se ocupă de caz.

De asemenea, anchetatorii trebuie să stabilească și ce gaz transporta cisterna care a explodat. Deși inițial presa a raportat faptul că este vorba de GPL, în realitate nu se știe ce tip de gaz era. Unele surse spun că cisterna ar fi transportat oxigen…

Putea fi evitată tragedia?
Greu de spus, însă, dinamica accidentului de la Bologna ne-a dus imediat cu gândul la sistemul automat de frânare disponibile pe aproape toate camioanele europene, respectiv la cum ar fi acționat acest în acest caz.

Cu siguranță ar fi oprit camionul.

Nu numai că acest tip de sisteme n-ar trebui să lipsească de pe niciun camion modern nou, dar acestea ar trebui să fie obligatoriipentru omologarea camioanelor pentru anumite tipuri de transport, fiind vitale pentru siguranța șoferului, a transportului, dar și a celorlalți participanți la trafic.

Vom reveni pe această temă, deoarece o considerăm extrem de importantă în contextul actual de siguranță a traficului.

Reacție din partea asociațiilor de transport din Italia
TrasportoUnito cere guvernului italian să actualizeze sistemele de siguranță pasive și să încurajeze achiziția de vehicule moderne echipate, în special, cu sistem automat de frânare, respectiv avertizarea la schimbarea benzii de mers, prin ajutoare de stat.

În plus, trebuiesc evitate perioadele de așteptare lungi și epuizante la punctele de încărcare și descărcare, precum și revizuirea tuturor reglementărilor privind industria transportului rutier, deoarece concurența neloială produce dezastre financiare care afectează, din ce în ce mai mult, siguranța rutieră.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.