GreenZone

Transferurile de containere la CTA Hamburg se fac doar cu vehicule electrice

Transferurile de containere la terminalul CTA (Container Terminal Altenwerder) din Hamburg se fac în prezent doar cu vehicule automatizate electrice.

În trimestrul al patrulea al acestui an, CTA a eliminat ultimul său transportor automat de containere diesel. În prezent, flota AGV a terminalului constă în 95 de vehicule electrice cu baterii, încărcate doar cu electricitate verde.

Astfel, energia de origine fosilă nu mai este necesară în nicio etapă a procesului de transport al containerelor de la navă la stocare. Prin înlocuirea flotei diesel, CTA economisește anual aproximativ 3 milioane de litri de motorină, echivalent cu aproximativ 8.000 de tone de CO2.

”Vom continua să investim în electrificarea echipamentelor și la celelalte terminale ale HHLA, pentru a obține neutralitatea climatică a operațiunilor din tot grupul până în 2040”, a declarat Oliver Dux, Director de Technologie al Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA).

VEZI ȘI: Renault Trucks a început producția de serie a modelelor electrice E-Tech T și C

În luna august, CTA și-a reînnoit certificarea de companie neutră din punct de vedere climatic de la TÜV NORD, deoarece macaralele sale sunt alimentate cu energie verde. Utilizarea autotractoarelor electrice cu baterii este de asemenea testată în prezent la CTA, care intenționează să își electrifice complet și această flotă.

Conversia flotei AGV a CTA a fost susținută de Ministerul Mediului din Hamburg, cu fonduri de la Fondul European de Dezvoltare Regională. Ultimele procese ale CTA care au încă emisii de CO2 sunt compensate cu certificate.

Din aceeași categorie...

Back to top button