Economic

Transformarea MAN va continua în 2022

Alexander Vlaskamp, noul CEO al MAN Truck & Bus SE, a declarat că transformarea companiei va continua în 2022, iar primele recompense sunt așteptate în 2023.

  • schimbările asociate în rețeaua de producție sunt pe drumul cel bun
  • camioanele electrice vor avea o autonomie de peste 1000 km până la mijlocul deceniului
  • camioanele electrice vor deveni mai economice decât cele diesel în câțiva ani
  • colaborare cu Scania pentru a patra generație a platformei electrice cu baterii
  • interviu cu Alexander Vlaskamp, noul CEO al MAN Truck & Bus SE

Cum au fost primele săptămâni de lucru la MAN?

Transformarea MAN va continua în 2022

MAN este o companie complexă, cu o istorie îndelungată, pe care o cunosc în principal prin intermediul cooperării din cadrul TRATON GROUP. În primele mele săptămâni de lucru am încercat să obțin cea mai fidelă imagine posibilă dintr-o perspectivă interioară. De exemplu, cu puțin timp înainte de Crăciun, am putut vorbi pentru prima dată cu unul dintre importatorii noștri – din păcate doar digital, din cauza pandemiei. Am discutat cu importatorul olandez despre clienți entuziaști ai modelului MAN TGX, dar am scos în evidență cât de importante sunt serviciile post-vânzare prin intermediul rețelei noastre after sales, cât și suportul pe care îl acordăm pentru simplificarea proceselor de business, oferind astfel clienților noștri o soluție de business. În Olanda, ca și în Germania, subiectul e-mobilității devine din ce în ce mai important. Suntem deja prezenți aici cu eTGE-ul nostru. eTGM-urile noastre asigură, de asemenea, satisfacția clienților. În general, ne așteptăm să urmăm o cale clar definită către e-mobilitate și în sectorul camioanelor grele.

Cât de bine pregătită este compania pentru schimbarea majoră cu care se confruntă industria?

În primele săptămâni de lucru, am întâlnit angajați cu o calificare superioară și, mai presus de toate, foarte motivați, care se identifică pe deplin cu brandul MAN. Cu toate acestea, disponibilitatea însemnată de a motiva și măsurile deja puse în aplicare oferă, deja, cele mai bune condiții pentru a implementa, în continuare, cu succes transformarea noastră. Modelul nostru actual de business – producția, vânzările și service-ul camioanelor, autobuzelor și vanurilor cu motor diesel – nu va mai funcționa, din păcate, pe termen mediu. Cu ”Fit for 55”, întreaga Europă își impune un program care va forța statele membre să-și înăsprească și mai mult obiectivele climatice și, astfel, să ne impună parțial schimbarea. Dacă nu ne schimbăm și nu ne electrizăm flota, nu vom putea să ne servim clienții în viitorul apropiat.

Cât de departe a ajuns MAN în ceea ce privește transformarea companiei?

Ne facem temele! S-au realizat multe, iar mulțumirile mele sincere se îndreaptă către toți cei care au contribuit la acest lucru cu multă energie și implicare! Chiar dacă a trebuit să se ia niște decizii dificile, le-am luat împreună – și consultând consiliile noastre. Am încredere că măsurile pe care le-am inițiat, ne vor permite să ne atingem obiectivul general de îmbunătățire durabilă a câștigurilor de până la 1,7 miliarde de euro.

Cât de mult vor contribui măsurile structurale la acest lucru?

Măsurile structurale au o importanță enormă. Ne reducem forța de muncă conform curbei demografice – fără concedieri obligatorii. S-au găsit soluții bune pentru Steyr și Plauen, oferind fabricilor și colegilor noștri de acolo o perspectivă pentru viitor. Schimbările asociate în rețeaua de producție sunt pe drumul cel bun. În Polonia se creează o locație extrem de flexibilă, cu o mare variație, care ne va permite să producem totul, de la serii ușoare la serii grele pe o singură linie. În extinderea capacităților de inginerie pentru Ankara și Pune, suntem cu aproximativ un an înainte de planificarea inițială. Consolidăm părți importante ale IT-ului nostru de la Lisabona. Ajungem încet-încet la punctul în care transformarea poate fi experimentată în termeni concreți la locațiile noastre. Sunt sigur că acest lucru ne va da tuturor un alt impuls în 2022, pentru că în 2023 ne dorim și trebuie să culegem recompensele muncii noastre.

MAN a început extinderea fabricii din Cracovia

Unde vă aflați în celălalt domeniu major de îmbunătățire a câștigurilor, costul materialelor?

În 2021 am realizat deja economii de aproximativ 240 de milioane de euro cu costul materialelor. Asta e bine, dar mai este încă un drum lung de parcurs înainte de a ajunge la economiile planificate inițial. Nu avem un etalon în acest domeniu. Lanțurile de aprovizionare continuă să fie perturbate la nivel global din cauza pandemiei. Blocajele, în special în cazul semiconductorilor, ne cauzează, de asemenea, probleme, iar acest lucru este probabil să continue pe tot parcursul primei jumătăți a anului. Costul materiilor prime crește constant – nici acest lucru nu este un aspect care poate fi influențat de noi. Pe de o parte, capacitatea de producție este ocupată integral în 2022, cel puțin pentru camioane și vanuri. Cererea pentru vehicule comerciale este ridicată, dar capacitatea de producție este limitată din cauza perturbărilor pe lanțurile de aprovizionare cu piese. Toți producătorii OEM se confruntă cu provocări majore, ceea ce ar putea duce, de asemenea, la blocaje în producție în primele luni ale anului fiscal curent.

Provocările tehnologice sunt de asemenea majore. Este la îndemână viitorul electric pentru clienții MAN?

Trebuie să-i putem convinge că un camion electric va avea o autonomie de peste 1000 km până la mijlocul deceniului. Mai trebuie să convingem clienții despre noile produse. Și vom continua să câștigăm bani cu produsele ”vechi” pentru ceva timp. E un act de echilibrare pe care trebuie să-l facem. Clienții noștri adoptă cu toții o abordare bazată pe costul total – de ex. costul total de proprietate (TCO). Înăsprirea obiectivelor climatice conduce direct la creșterea prețului CO2 și, prin urmare, la costuri mai mari pentru combustibil. Acest efect este în creștere în fiecare an. Pe la mijlocul deceniului actual, costurile totale de operare pentru un camion alimentat electric și unul cu motor diesel vor fi aceleași. Cu alte cuvinte, „E” va deveni mai economic decât „D”. Acesta este punctul nostru critic. Acesta este singurul motiv pentru care ne aflăm în prezent în mijlocul uneia dintre cele mai mari răsturnări de situație pe care MAN le-a experimentat în istoria sa de 260 de ani. Pentru că cerințele clienților noștri se schimbă cu o viteză incredibilă și trebuie să ne adaptăm la acest lucru acum. Strategia noastră corporativă NewMAN stabilește direcția pentru ca noi să facem acest lucru.

Care sunt cei mai importanți factori în transformarea MAN în NewMAN?

Prin intermediul strategiei NewMAN se construiește o bază bună și foarte importantă pentru realinierea MAN. Ne vom baza pe acest lucru. Viteza este esențială aici. Este important ca toate roțile să se îmbine. Acest lucru începe cu schimbările din rețeaua de producție și se termină cu realinierea, eficientizarea și gestionarea vânzărilor. Toate măsurile joacă rolul lor în asigurarea faptului că ne îmbunătățim în mod durabil câștigurile pentru a deveni o „companie robustă”. Numai atunci suntem capabili să generăm fondurile de care avem nevoie pentru a investi în viitorul nostru. Astfel încât să ne putem juca rolul de ”Inovator inteligent” în ”Verbund”, care devine din ce în ce mai important. Un bun exemplu în acest sens este înființarea joint-venture-ului între TRATON GROUP, Daimler și Volvo pentru a construi o infrastructură de încărcare de înaltă performanță. Începând din acest an, 1.700 de puncte de încărcare urmează să fie create în întreaga Europă pentru camioanele cu baterii electrice de cursă lungă. În acest scop urmează să se facă o investiție comună de 500 de milioane de euro – de departe cea mai mare investiție în infrastructura de încărcare pentru camioanele grele din Europa de până acum. Numai acest lucru subliniază seriozitatea cu care industria urmărește subiectul electric.

Transformarea MAN va continua în 2022

Și arată ce sume sunt necesare pentru a finanța transformarea…

În ceea ce privește infrastructura de încărcare, beneficiem de o alianță a celor mai mari producători din Europa. În viitor, camioanele noastre MAN vor putea alimenta la punctele de încărcare „E” de înaltă performanță. Cooperarea este, de asemenea, be-all și end-all în alte domenii. Pur și simplu, pe cont propriu, ne lipsesc resursele financiare. Cu o rentabilitate a vânzărilor de 8%, am fi cel puțin în măsură să facem investițiile necesare în viitor. Din păcate, nu suntem încă la acest nivel. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să continuăm să ducem mai departe transformarea MAN cu toată vigoarea posibilă. Este în mâinile noastre! Și am încredere că împreună vom reuși să facem din MAN un furnizor de top de soluții de transport inteligente și durabile! Ca și brand important în cadrul Grupului nostru. Trebuie să ducem cooperarea sub umbrela TRATON cu Scania și Navistar, precum și cu VW Truck & Bus, la un nou nivel, astfel încât să putem beneficia reciproc de expertiza noastră. Am fost războinici singuratici destul de mult timp.

Cât de încrezător sunteți în acest aspect?

Sunt multe proiecte care mă fac să am încredere, cum ar fi schimbările din rețeaua de producție sau din inginerie. În portofoliul nostru de produse există din ce în ce mai multe abordări ale serviciilor grupate – unde serviciul este considerat integrat. Avem un pachet bun pe care aș dori să-l văd ca intră în vigoare încă din 2022. Ca să primim un raport intermediar bun, ca să zic așa. În 2023, temele și munca noastră asiduă vor fi în sfârșit vizibile. Dar, desigur, privim deja dincolo de acești doi ani. În domeniul dezvoltării, de exemplu, lucrăm împreună cu Scania sub umbrela TRATON la a patra generație a platformei electrice cu baterii. Comparativ cu generațiile anterioare, va avea o proporție semnificativ îmbunătățită de piese comune pe care ambele mărci vor putea apoi să le utilizeze împreună, ceea ce, la rândul său, va aduce avantaje enorme în achiziționarea și sau producția, precum și servicii în aval – fără a dilua puternicul brand MAN. Este important să regândim în aceste puncte, să reinventăm practic autocamionul.

De ce credeți că este nevoie de o reinventare?

Modelele noastre de afaceri se vor schimba fundamental – conduse de digitalizare, electrificare și, în pasul următor, de camioane autonome. ”Transportul ca serviciu” este un cuvânt cheie aici. Serviciile digitale vor deveni mult mai importante. Doar cei care dau tonul aici, au cele mai inteligente idei și cele mai bune soluții, vor prevala. De fapt, nu este nimic mai interesant în acest moment decât modelarea activă a acestor subiecte, cel puțin pentru un fan al vehiculuellor comerciale ca mine. Și, din fericire, știu că am peste 30.000 de colegi în întreaga lume la MAN care văd, de asemenea, oportunități și provocări mari în această schimbare. Dacă ne unim cu toții, ne ascultăm cu atenție clienții și ne adaptăm suficient de repede la schimbările din lumea logisticii, vom oferi cea mai bună soluție generală de pe piață.

Din aceeași categorie...

Back to top button