Transport mai curat cu un proiect corect al Directivei „Eurovinieta”

Transport mai curat cu un proiect corect al Directivei "Eurovinieta"
Odată cu revizuirea Directivei "Eurovinieta" cu privire la taxele pentru utilizatorii drumurilor, subiectul a devenit unui intens dezbătut în Consiliul European.

IRU a redactat o scrisoare deschisă către oficialii Uniunii Europene pentru a-i îndemna să ia în considerare o abordare de tip „well-to-wheel” în viitorul text al Directivei „Eurovinieta”.

Transport mai curat cu un proiect corect al Directivei "Eurovinieta"

Acest tip de abordare nu face referire doar la emisiile generate de un vehicul în timpul utilizării, ci la întreg lanțul de producție, de la dezvoltare, selectarea materialelor și mai apoi până la reciclare.

Operatorii de transport rutier comercial vor juca un rol important în combaterea schimbărilor climative și în realizarea obiectivelor stabilite în Acordul Verde European. Pentru a permite sectorului să joace acest rol, IRU a venit cu o serie de cereri.

Prima dintre acestea o consideră abordarea generală de tip „well-to-wheel”, nu doar pe cea care măsoară emisiile în timpul utilizării. A doua menționează situații fără taxe sau cheltuieli suplimentare în dreptul operatorilor de transport.

VEZI ȘI: Germania: Transportor auto oprit din circulație, deoarece punea în pericol siguranța traficului

De asemenea, IRU menționează că nu ar trebui interzise taxe suplimentare de congestie pentru transportul rutier de mărfuri sau pentru cel de persoane.

În final, reprezentanții IRU spun că ar trebui introduse și o serie de stimulente pentru cei care vor să adopte tehnologii verzi în transportul rutier comercial.

Follow #infotrucker