Transport normal cu plăcuțe ADR, pentru a evita cozile de la granița cu Ucraina

Un camion ce transporta ulei de rapiță a afișat plăcuțe ADR pentru a evita cozile foarte mari de la granița cu Ucraina.
Transportarea încărcăturilor ADR fără marcajele necesare este un delict cunoscut și destul de comun. În acest caz, însă, aveam o situație exact pe dos: un transport normal ce purta plăcuțe ADR intenționat, deși nu era necesar.
Totul pleacă de la faptul că Ucraina a devenit dependentă de alimentarea cu carburanți pe cale rutieră. Astfel, cisternele de motorină au un statut privilegiat la granițe, de care pot trece fără să stea la coadă. De aici și tentația unor transportatori de a încerca să utilizeze această excepție, deși mărfa este complet diferită. Este și cazul acestui Mercedes-Benz Axor care transporta ulei de rapiță în Ucraina.
Pentru a trece granița cu Ucraina mai repede, camionul a fost echipat cu plăcuțe ADR ce indică transportul de motorină. Totuși, când camionul a fost oprit pentru inspecție pe N-03, în regiunea Hmelnițki, la nord de granița cu România, documentele indicau clar că vehiculul nu transporta motorină, ci ulei de rapiță.
VEZI ȘI: Restricții de 7,5 tone în perioada 29 noiembrie – 2 decembrie, pe DN 7
Înainte de război, acest tip de fraude practic nu existau. De aceea, se pare că nu există niciun regulament care să prevadă o sancțiune pentru așa ceva. În acest condiții, inspectorii Ukrtransbezpeka, echivalentul ucrainean al ISCTR, au putut doar să-i comande șoferului îndepărtarea plăcuțelor ADR.
Înainte de a-și relua călătoria, șoferul a primit însă o amendă de 680 de grivne (aproximativ 87 de lei), pentru că nu avea cardul în tahograf în momentul inspecției.