Transport cu temperatură controlată fără emisii CO2 cu Kögel eCool

Inovațiile pe care le aduce remorca frigorifică Kögel eCool, oferă posibilitatea flotelor să face transport cu temperatură controlată fără CO2 și la costuri mai reduse.
Industria logistică europeană se confruntă cu provocări majore. Printre acestea se numără prevenirea emisiilor de CO2 în transportul rutier și reducerea costurilor de operare.
La IAA Transportation 2022, Kögel a prezentat remorca frigorifică Kögel eCool din seria Kögel Cool – PurFerro, echipată cu un dispozitiv de răcire complet electric și, prin urmare, fără emisii de CO2. Remorca nu numai că reduce consumul de motorină și emisiile asociate de CO2 și alți poluanți în amprenta totală a sa și a ansamblului, dar contribuie la reducerea emisiilor de zgomot și la costuri de operare mai ieftine.
Kögel eCool transformă energia cinetică în energie electrică prin intermediul unei axe de recuperare, pe care o utilizează pentru a alimenta unitatea de răcire. În plus, aceasta este echipată cu panouri solare și spoilere laterale care îi sporesc și mai mult eficiența. În consecință, Kögel eCool reprezintă o contribuție importantă la transportul durabil cu temperatură controlată.
Colaborare cu SAF, Sono și Carrier
Kögel a dezvoltat remorca împreună cu producătorul de axe SAF-Holland, Sono Motors și specialistul în transportul frigorific, Carrier Transicold. O componentă esențială a Kögel eCool este axa cu recuperare TRAKr de la SAF-Holland.
VEZI ȘI: Prima semiremorcă electrificată cu agregat de răcire electric e-Celsineo
Un generator electric din axa convertește energia cinetică în timpul deplasării (de exemplu, în fazele de depășire) în energie electrică pe care o trimite la o baterie. Curentul electric este apoi utilizat pentru a acționa electric unitatea de răcire. Generatorul se pornește la viteze de peste 15 km/h și este apoi capabil să genereze o putere de până la 17 kW.
Până la 10 ore de funcționare 100% electrică
În afară de unitatea de răcire HE 19 E complet electrică, Carrier Transicold a furnizat, de asemenea, pachetul de baterii care stochează energia electrică recuperată pentru a alimenta unitatea de răcire. Remorca prezentată la IAA 2022 avea o baterie de 23 kWh, din care 18,4 kWh erau disponibili pentru a alimenta unitatea de răcire.
Acest lucru este suficient pentru aproximativ 7 ore de funcționare, cu un consum mediu de 2,7 kW. Pentru cerințe mai mari, există și o variantă de baterie cu o capacitate de 34 kWh, care oferă o durată de funcționare de aproximativ 10 ore.
Însă, bateria nu poate fi încărcată doar cu energie recuperată de axă, ci poate fi complet încărcată în aproximativ două ore de la surse de energie staționare înainte de a porni la drum sau în timpul încărcării și descărcării.
“Energie verde” de la panourile solare
Remorca poate fi echipată pe tot acoperișul cu panouri solare de la Sono Motors. Cu ajutorul acestora, aceasta își generează propria “energie verde”. Cu un număr mediu de ore de soare, panourile solare generează 11,8 kWh de energie electrică fără CO2 pe zi.
În timpul funcționării complet electrice, unitatea de frig nu necesită combustibil convențional și nu emite niciun fel de poluanți sau CO2. În funcție de utilizarea remorcii, consumul total al ansamblului poate fi redus cu doi până la trei litri de motorină la 100 de kilometri, care înseamnă costuri de exploatare mai mici. Alte beneficii ale sistemului includ emisii de zgomot și uzură mai reduse.
Prin urmare, Kögel eCool cu unitate de refrigerare complet electrică este, de asemenea, potrivit pentru livrări pe timp de noapte în centrul orașelor și deschide modele de afaceri suplimentare, respectiv o mai mare libertate în managementul flotei. În plus, sistemul complet electric, asigură un confort sporit și nu perturbă somnul șoferilor de camion în timpul orelor de odihnă.
Spoilerele laterale reduc și mai mult consumul de motorină
Consumul de combustibil este redus și mai mult de spoilerele laterale Optiflow de la Wabco. Designul lor aerodinamic economisește în plus până la 1,5 l/100 km de motorină. Acestea sunt ușor de instalat și vin cu lumină de gabarit laterală integrată. De asemenea, pot fi vopsite în culori diferite pentru a se potrivi cu culorile companiei clientului.
Șasiul mai robust
Caroseria PurFerro poartă semnătura distinctivă a producătorului cu sediul în Burtenbach, așa cum o arată podeaua din aluminiu anticorozivă, etanșă la lichide, cu uzură redusă și silențioasă, precum și panourile sandwich rezistente la îmbătrânire, robuste și rezistente la difuzia vaporilor, cu acoperire din oțel. Kögel spune despre caroseria remorcii că are o durată de viață extinsă și este ușor de reparat.
De asemenea, Kögel a optimizat rezistența șasiului la timp. Pentru a realiza acest lucru, inginerii au împins mai mult spre exterior întăriturile diagonale din spate a barei de protecție din spate. Acest lucru permite o transmitere mai eficientă a forței în lonjeroanele laterale atunci când camionul este tras în rampă și reduce tensiunea asupra șasiului și caroseriei.