
Un transportator german riscă o amendă de 21.000 de euro pentru lipsa înregistrărilor tahograf pentru 21 de zile.
Pe 30 martie, poliția rutieră din Coesfeld (Germania) a oprit pentru control, în Ascheberg, un camion de transport animale vii din cauza unei anvelope dezumflate și deteriorate de pe remorcă.
În urma verificărilor, polițiștii au constatat încălcări suplimentare ale legislației în domeniul sănătății animale și ale reglementărilor sociale (timpi de condus și perioade de odihnă, respectiv funcționarea tahografului).
Fiecare camion destinat transportului comercial de animale vii are instalate mai multe așa-numite clapete fecale. Aceste deschideri sunt folosite pentru a facilita curățarea zonei de încărcare după transportul animalelor. De îndată ce există animale în zona de încărcare, clapetele trebuie închise pentru ca fecalele și urina animalelor să nu poată scăpa în mediul înconjurător sau pe drum. Pe lângă considerentele de mediu, bolile animalelor nu sunt răspândite pe rutele de transport.
Șoferul, în vârstă de 23 de ani, originar din Olfen, a condus camionul încărcat cu 162 de porci, având clapetele fecale deschise. Făcând acest lucru, acesta a încălcat legislația privind transportul animalelor vii din Germania, deoarece fecalele și urina animalelor se puteau împrăștia pe drum. Pentru această abatere, șoferul a primit o amendă de 100 de euro.
La verificarea tahografului digital al camion, s-a dovedit că șoferul nu avea introdus cardul de șofer. Prin urmare, nu a fost posibilă verificarea timpilor de conducere și de odihnă. Aceasta constituie o încălcare a legislației sociale. Continuarea călătoriei către abator a fost permisă numai în anumite condiții.
VEZI ȘI: Șase sfaturi pentru o durată lungă de viață a bateriei de camion
La evaluarea datelor camionului, s-a stabilit că acesta a fost condus fără card tahograf timp de 21 de zile în luna martie 2022. O verificare retroactivă pentru luna martie cu privire la respectarea reglementărilor sociale nu a fost posibilă, deoarece nu existau date stocate. Aceasta reprezintă o încălcare gravă a companiei, deoarece este responsabilă sau trebuie să verifice că tahograful camionului funcționează corect cu cardul de șofer introdus.
În acest caz, amenda pentru angajator este de 1000 euro/zi, ceea ce înseamnă că transportatorul german riscă o amendă totală de 21.000 de euro pentru cele 21 de zile. În cazul șoferului, amenda pentru conducerea fără card tahograf (într-o zi dovedită) este de aproximativ 280 euro.