ȘtiriTop News

Transportator polonez amendat cu 120.000 de coroane suedeze pentru cabotaj

Camionul unui transportator polonez a fost blocat de autoritățile suedeze, după ce acesta a eșuat în mod repetat să plătească amenda primită pentru cabotaj ilegal și lipsa declarație de detașare pentru șofer.

În dimineața zilei de miercuri, 26 aprilie, autoritățile suedeze au oprit pentru control un camion al unui transportator polonez. Vehiculul, condus de un șofer polonez, era gol, deoarece marfa transportată tocmai fusese descărcată la un depozit din Västerås. Deoarece marfa provenea din Åstorp, regiunea Skåne, transportul a fost unul național. Iar în acest caz, în regim cabotaj.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Deși nu mai este o noutate faptul că șoferii din alte țări care efectuează transport național în Suedia trebuie să poată prezenta o declarație de detașare, fie fizic, fie electronic, deficiențele în acest sens continuă să se repete.

VEZI ȘI: Victorie majoră pentru șoferii greviști din parcarea Gräfenhausen

În cadrul controlului, șoferul a prezentat o declarație de detașare, dar care era expirată din vara lui 2022. Managerul polonez i-a explică inspectorului suedez că șoferul este într-adevăr înregistrat ca detașat, dar, pentru a avea declarația curentă, acesta trebuia să ajungă fizic la birou.

Amendă de 120.000 de euro pentru cabotaj și lipsa declarației de detașare pentru șofer

Inspectorii suedezi au verificat și CMR-ul. Pe acesta scria că marfa tocmai descărcată provenea din Cehia. În realitate, potrivit datelor tahograf, camionul nu avea nicio intrare în Cehia. Deoarece șoferul nu a știut că trebuie să marcheze codul țării atunci când trece frontiera, acesta a primit o amendă de 4.000 de coroane suedeze. De asemenea, pentru lipsa informațiilor privind transportul din Polonia, de unde a plecat camionul, transportatorul polonez a primit o amendă de 60.000 coroane suedeze pentru cabotaj ilegal.

După aproximativ o oră, șoferul a depus o declarație de detașare, aproape în regulă. De ce spunem aproape?

Pentru că, potrivit inspectorului de control, valabilitatea acesteia a început în timpul controlului, adică după ce i-a fost cerută șoferului. Astfel, acesta nu a fost înregistrat ca fiind detașat atunci când a efectuat transportul în regim cabotaj în Suedia, ceea ce a adus la încă o amendă de 60.000 de coroane suedeze pentru transportatorul polonez.

Camion imobilizat pentru neplată

Când a venit momentul ca firma de transport să plătească amenda, transportatorul polonez a încercat să negocieze plata unei sume mai mici, argumentând că este mic. Însă, nu așa funcționează lucrurile în Suedia. Când discuția privind plata amenzii a ajuns la capăt de drum, transportatorul polonez a încercat să facă plata, însă fără succes.

Acesta avea o limită de plată pe card, iar banca din Polonia nu mai era deschisă. Astfel, camionul a fost imobilizat la punctul de control Karleby din Västerås. A doua zi, au fost făcute alte încercări de plată, transportatorul reușind să efectueze plata la a șasea încercare.

Din aceeași categorie...

Back to top button