Transportatori elvețieni prinși că au încălcat sistematic legea cabotajului în Elveția

Transportatori elvețieni prinși că au încălcat sistematic legea cabotajului în Elveția
Doi transportatori elvețieni au fost prinși de autoritățile din Țara Cantoanelor că au încălcat legea cabotajului, utilizând firme de transport străine pentru a efectua transport național.

Două companii din Elveția au efectuat sute de transporturi naționale folosind șoferi străini și companii din afara Elveției la un preț mult mai mic comparativ cu oferta locală, încălcând astfel legea cabotajului în Elveția.

Transportatori elvețieni prinși că au încălcat sistematic legea cabotajului în Elveția

Conform controlorilor vamali acestea nu sunt singurele cazuri întâlnite anul acesta.

În Elveția, prevederile în ceea ce privește cabotajul rutier sunt foarte stricte. Aici doar companiile locale pot transporta mărfuri și persoane național. Iar asta, deoarece transportatorii externi pot transporta la prețuri mai mici decât companiile naționale.

Chiar și în țările vecine, un șofer de camion câștiga doar jumătate față de un șofer elvețian. Iar în Europa de Est salariile sunt și mai mici.

În ciuda acestor restricții, operatorii vamali au descoperit anul acesta două cazuri cu companii mari care au încălcat legea cabotajului.

Astfel, conform raportului prezentat săptămâna aceasta, una din companii colaborează încă din 2017 cu trasportatori externi și a folosit 170 de camioane pe teritoriul Elveției.

VEZI ȘI: Kögel Cargo, Kögel Box și axele KTA prezentate la Solutrans 2019

În urma publicării raportului, reprezentanții Asociației Transportatorilor Comerciali ASTAG au solicitat înăsprirea pedepselor și a controalelor în ceea ce privește cabotajul, pentru că altfel există riscul ca șoferilor elvețieni să li se reducă salariile.

Prețul devine un factor de presiune pe o piață foarte competitivă a transportului rutier de mărfuri, iar în Elveția costurile pe kilometru sunt foarte mari, companiile din această țară neputând să ofere aceleași prețuri ca cele din alte țări, în special Europa de Est.

Cel de-al doilea caz de cabotaj a fost descoperit încă din luna martie, compania fiind de atunci sub supraveghere. În total aceasta a colaborat cu patru companii externe și a efectuat peste 1.500 de curse interne.

În urma acestor descoperiri, controalele interne vor fi și mai intense, iar Asociațile naționale vor solicita la nivel politic amenzi și pedepse mărite pentru companiile care încalcă legea cabotajului pe teritoriul elvețian.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.