Transportatorii au protestat la ambasadele Germaniei si Frantei la Bucuresti

Transportatorii au protestat la ambasadele Germaniei si Frantei la Bucuresti

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a organizat, in data de 18 martie 2015, un protest la ambasadele Germaniei si Frantei cu privire la introducerea salariului minim pentru companiile din Romania care desfasoara operatiuni de transport international spre/dinspre, in tranzit sau pe teritoriul celor doua tari.

Pana in prezent, UNTRR a realizat numeroase demersuri la nivel national, european si international, impotriva aplicarii legilor salariului minim din Germania (MiLoG) si Franta (Macron) transportatorilor romani, avertizand ca acestea afecteaza libera circulatie a serviciilor in cadrul Uniunii Europene.

Transportatorii au protestat la ambasadele Germaniei si Frantei la Bucuresti

Delegatia UNTRR, formata din Ion Lazar, director general Lazar International, Cristian Baciucu, Director General Rombus Transport, Constantin Isac, Vicepresedinte UNTRR, si Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, a fost primita in audienta atat de Ambasada Republicii Federale Germania in Romania, cat si de Ambasada Frantei in Romania.

In cadrul intrevederii de la Ambasada Republicii Federale Germania in Romania, reprezentantii UNTRR s-au intalnit cu Excelenta Sa, Domnul Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania in Romania, cu Sebastian Gromig, Seful Sectiei Economice si Comerciale, si cu Cristina Raiciu, oficial Sectia Economica. Delegatia UNTRR a reclamat faptul ca legea salariului minim creeaza un precedent periculos, deoarece se aplica si altor tari, dar si faptul ca modul de prezentare a fost incomplet, nefiind facut in limba fiecarui stat membru UE desi efectele le vizau si pe acestea si fara a se intelege clar nici astazi cerintele autoritatilor germane catre transportatorii romani.

MiLoG este o lege generala care se aplica si frizerilor din Germania si transportatorilor din Romania. Credem ca transportatorii romani sunt victime colaterale si de aceea MiLoG nu ar trebui sa li se aplice. Am vorbit cu Excelenta Sa Domnul Werner Hans Lauk si i-am explicat ca cerem Republicii Federale Germania sa suspende aplicarea legii salariului minim si pentru operatiunile de transport de destinatie si origine in Germania pana clarificam toate aspectele la nivel european. Suntem de acord ca Germania sa stabileasca orice lege, dar efectele sa nu depaseasca granitele tarii. Pentru firmele romanesti de transport masura inseamna personal suplimentar pentru raportare, costuri mai mari, fara ca soferii sa castige suplimentar si pericolul de a fi excluse din competitie, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

Ambasadorul Republicii Federale Germania in Romania a promis ca va face toate demersurile pentru ca UNTRR sa primeasca raspunsuri concrete, dar si sa faciliteze intalnirea cu reprezentantii Ministerului Muncii din Germania pentru a stabili daca diurna intra in calculul salariului minim. O hotarare a Curtii Europene de Justitie (CEJ) din data de 12.02.2015 privind solutionarea unui litigiu de munca la nivel european, arata ca diurna destinata sa asigure protectia sociala a lucratorilor detasati dintr-un Stat Membru A, compensand inconvenientele cauzate de detasare, care constau in indepartarea persoanelor interesate de mediul lor obisnuit – este parte a salariului minim din Statul Membru B in care a avut loc detasarea.

UNTRR considera ca acelasi principiu se poate aplica si in calcularea diurnei acordate soferilor romani ca parte a salariului minim al acestora pentru transporturile internationale efectuate in Germania.

In cadrul intalnirii de la Ambasada Frantei in Romania, delegatia UNTRR s-a intalnit cu Catherine Suard, Consilier de Rang I in cadrul ambasadei. La fel ca in cazul Germaniei, UNTRR a semnalat faptul ca impunerea unui salariu minim de 9,61 euro/ora pentru transportatorii romani este o masura abuziva, cu consecinte grave in cadrul pietei de transport europene. Delegatia UNTRR si-a aratat si nemultumirea asupra deciziei autoritatilor franceze de a aplica amenzi soferilor estici pentru efectuarea perioadei de repaus saptamanal normale in cabina vehiculului, desi nu au fost publicate normele de aplicare ale legii publicate in iulie anul trecut, dar si a violentelor de anul trecut din parcari asupra camioanelor din Romania si Polonia.

Doamna Suard a condamnat actele de violenta indreptate asupra transportatorilor din Romania si Polonia. Totodata, oficialul francez a recunoscut faptul ca exista o interdependenta economica intre Franta si Romania si ca va transmite solicitarile mai departe, astfel incat sa se faca evaluari asupra impactului acestor legi asupra operatorilor economici din afara Frantei.

La protestele de la ambasadele Germaniei si Frantei au participat reprezentantii a aproape 50 de companii de transport locale. Romania este cea de-a doua tara din UE unde se organizeaza un astfel de protest, dupa Polonia.

UNTRR va continua demersurile la nivel national si european in vederea anularii efectelor acestor legi asupra transportatorilor romani.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. BauBau

    19/03/2015 at 8:34 PM

    Frumoasa fotografia , frumoase sloganele ! Minte de roman !!!
    Vor avea parte de ceea ce vor … la Pastele caiilor , sau in ziua cind vor renunta la cabotajul mascat ; preturi mici pentru transport ; jecmanirea si uzarea soferiilor ca paznici pentru pretioasele lor camioane ; consumuri aberante si conditii de munca non conforme cu legiile in vigoare !
    Dar eu cred ca pina atunci vor mai trece multe zile ,luni,ani … de fapt nu se va schimba nimic niciodata !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.