Transportatorii care merg cu prețuri mici au intrat în colimatorul autorităților germane

Transportatorii care merg cu prețuri mici au intrat în colimatorul autorităților germane
Transportatorii care merg cu prețuri mici în Germania au intrat în colimatorul autorităților, cele mai recente acțiuni de control fiind derulate la Frankfurt, Heppenheim și în parcarea Reinhardshain din Mittelhessen.

Departamentul de control financiar și al muncii (FKS) din cadrul vămilor Giessen, Frankfurt și Darmstadt au derulat, în ultimele zile, acțiuni de control pe A5 și în jurul aeroportului din Frankfurt.

Transportatorii care merg cu prețuri mici au intrat în colimatorul autorităților germane

Aceste controale vin la cererea asociațiilor de transport și logistică, în urmă scăderii prețului pe kilometru la o valoare mult sub cea în care se pot acoperi costurile. Reprezentanții asociațiilor de transport spun că acest lucru se poate face doar dacă nu se respectă prevederile legale, în special cele legate de plata salariului minim.

Este o perioadă în care mulți transportatori încearcă să profite de ridicarea unor restricții, din cauza pandemiei COVID-19, și chiar dacă nu se încadrează în prevederile date, de exemplu transportă bunuri de strictă necesitate sau echipamente medicale, încearcă să profite de acestea.

Astfel, reprezentanții vamali împreună cu cei ai BAG au început o serie de controale la companiile de transport. Acestea controale se desfășoară atât la sediul companiilor, cât și în trafic unde sunt verificați șoferii.

În cadrul controalelor din Frankfurt, Heppenheim și în parcarea Reinhardshain din Mittelhessen, au participat 42 de agenți care au verificat mai multe companii, dar și 52 de șoferi de camion. Controlul a fost axat pe formele de angajare ale șoferilor, respectarea prevederilor legate de salariul minim, dar și cele legate de perioadele de repaus și odihnă ori cabotaj.

VEZI ȘI: Pandemie sau nu, prețul de transport trebuie să rămână unul realist și corect

Dintre cei 52 de șoferi de camion, 31 au fost germani și 21 străini. Acestora li s-au verificat datele de pe tahograf, dar s-au cerut și informații despre formele în care sun angajați, dovezi ale salariului încasat, dovezi ale înregistrării plăților asigurărilor sociale, dar și actele care confirmă că poate să presteze meseria de șofer profesionist.

În 16 cazuri au fost descoperite încălcări ale legislației, în alte 24 de cazuri s-au adunat documente și se vor face verificări suplimentare, iar 3 șoferi nu erau înscriși în niciun sistem de asigurări sociale.

Un șofer rus de camion, în vârstă de 46 de ani, a fost reținut pentru că nu avea un permis valabil de mucă și lucra pentru o companie de transport din regiunea Hessen pentru care efectua transport intern de mărfuri. El a fost predat autortăților și i s-au întocmit formele de expulzare din Germania, iar camionul s-au a fost pus sub sechestru.

Transportatorii care merg cu prețuri mici au intrat în colimatorul autorităților germane

În zona aeroportului din Frankfurt a fost oprit un șofer de camion care avea tahograful manipulat. Și în acest caz a fost deschis un dosar de cercetare și până la remedierea problemelor șoferul și camionul nu și-au putut continua drumul. Tribunalul din Hessen va decide acum cuantumul amenzii pentru această companiei în funcție de documentele prezentate de controlori.

Reprezentanții BAG au constatat și ei numeroase încălcări ale legislației, în special documente falisificate referitoare la bunurile transportate. Toate companiile au fost amendate și vor fi controlate frecvent în următoarea perioadă.

De asemenea, reprezentanții BAG au anunțat că vor efectua astfel de controale în toate landurile începând cu data de 4 mai și că cel puțin în perioada aceasta cât sunt încă în vigoare anumite derogări ele vor avea o frecvență cel puțin săptămânală.

Follow #infotrucker