Transportatorii danezi critică luările de poziție ale Adina Vălean privind Pachetul de Mobilitate

Transportatorii danezi critcă luările de poziție ale Adinei Vălean privind Pachetul de Mobilitate
Christian Sørensen Madsen, președintele Asociației Internaționale a companiilor de transport și logistică din Danemarca (ITD), critică luările de poziție ale Adinei Vălean privind Pachetul de Mobilitate.

Ziarul danez Transport Tidende a publicat zilele trecute luarea de poziție a lui Christian Sørensen Madsen, care este nemulțumit de declarațiile făcute de comisarul european Adina Vălean pe marginea Pachetului de Mobilitate.

Transportatorii danezi critică luările de poziție ale Adina Vălean privind Pachetul de Mobilitate

Președintele ITD se alătură astfel și altor asociații de transport rutier daneze care nu sunt de acord cu afirmațiile făcute de Adina Vălean referitoare la anumite prevederi din Pachetul de Mobilitate.

Christian Sørensen Madsen a spus că membri ITD sunt nemulțumiți de faptul că Adina Vălean încearcă să inducă ideea că unele prevederi conținute în Pachet sunt în contradicție cu Pactul Ecologic European, care și-a propus ca până în 2050 să se reducă complet emisiile de noxe în UE din transportul rutier.

Acesta a spus că în prezent camioanele înmatriculate în țările din Europa de Est circulă prin toată Europa, fără să țină cont de poluare, indiferent dacă transportă sau nu marfă, doar pentru a ajunge să preia unele comenzi și să facă o concurență neloială transportatorilor danezi oferind prețuri mult mai mici.

Christian Sørensen Madsen a mai spus că în viitor piața de transport va fi reglată de cerere și de ofertă nu de companiile care pot să ofere prețuri incredibil de mici pentru că plătesc șoferii prost și pentru că nu respectă nicio prevedere legată de cabotaj. Președintele ITD spune că Pachetul de Mobilitate reglementează ca mișcarea camioanelor să se facă în funcție de comenzi și nu de salariile șoferilor.

VEZI ȘI: Producătorul de autoutilitare Maxus intră pe piața din Germania

Astfel, camioanele nu se vor mai plimba goale prin Europa, ceea ce înseamnă și o reducere a emisiilor de noxe. Transportatorii vor fi nevoiți să respecte aceste prevederi și atunci nu vor mai trimite camioanele goale peste tot în Europa, doar, doar prind o comandă de undeva.

Reprezentantul ITD, dar și a celorlalte asociații daneze de profil, spun că aceste argumente au fost deja prezentate în comisiile în care s-a discutat pachetul de mobilitate și nu au fost luate în considerare și că nu este oportun ca ele să fie prezentate mereu ca motiv pentru a întărzia punerea în practică a legislației aprobate.

Follow #infotrucker