LogisticaTop News

Transportatorii de mașini, victime colaterale ale crizei de microprocesoare

Transportatorii de mașini sunt puternic afectați de criza de microprocesoare, livrările prăbușite în partea a doua a anului amenințându-le chiar existența.

La congresul recent al Asociației Europene de Logistică pentru Vehicule ECG, transportatorii de mașini s-au plâns că actuala criză de microcipuri i-a afectat mai puternic decât criza financiară din 2008. Companiile au trecut pe minus aproape peste noapte, iar fluxul de numerar este critic pentru multe dintre acestea.

Transportatorii de mașini, victime colaterale ale crizei de microprocesoare

În plus, în acest an nu se întrevede nicio îmbunătățire, iar anul viitor volumele vor crește foarte puțin. De exemplu, în Marea Britanie, înmatriculările de vehicule noi au scăzut în Septembrie cu 35%. În Germania, scăderea a fost de 26%. În aceste condiții, transportatorii de mașini spun că afacerile lor nu vor atinge în 2021 nici nivelul deja redus din primul an de pandemie.

Din cauza lipsei de semiconductori, aproape toți producătorii europeni au anunțat închideri ale fabricilor, uneori chiar pentru perioade foarte lungi. Un exemplu este Skoda, care a anunțat o reducere semnificativă sau chiar o oprire totală a producției de la 18 octombrie și până la finalul anului. Producătorul ceh are deja pe stoc zeci de mii de automobile aproape complete, pe care mai trebuie să monteze diverse echipamente cu microprocesoare.

VEZI ȘI: Criza de microcipuri va afecta producerea a peste 7,5 milioane de autovehicule

Companiile specializate în transportul de vehicule sunt prinse în această situație, fiind nevoite la rândul lor să-și închidă operațiunile pe anumite perioade. Producătorul german de componente Continental estimează că actuala criză de semiconductori va continua și în 2022. Astfel, transportatorii de mașini se vor confrunta cu al treilea an consecutiv de criză.

”Cum startul revenirii în această industrie devine din ce în ce mai distant, unele companii ar putea dispărea în curând de pe piață”, a declarat Wolfgang Göbel, președintele Asociației ECG. ”Companiile care astăzi pierd șoferi sau sunt nevoite să vândă sistemele de transport nu vor putea să le înlocuiască peste noapte. Piața de containere este un exemplu pentru asta. Și acolo companiile de expediție și-au redus mult capacitatea după izbucnirea pandemiei de coronavirus. Acum, odată cu reluarea schimburilor globale, lipsa de capacitate a dus la o creștere uriașă a costurilor de transport”, a adăugat Göbel.

Din aceeași categorie...

Back to top button