Transportatorii francezi vor suspendarea cabotajului rutier pentru 6 luni

Transportatorii francezi vor suspendarea cabotajului rutier pentru 6 luni
Extrem de grav afectați de criza COVID-19, transportatorii francezi mici și mijlocii cer suspendarea cabotajului rutier pentru o perioadă de 6 luni.

Într-o scrisoare din 17 aprilie, asociația franceză OTRE, care reprezintă transportatorii mici și mijlocii din Franța, îi solicită secretarului de stat pentru transport, Jean-Baptiste Djebbari, aplicarea clauzei de salvgardare pentru a suspenda cabotajul rutier pentru 6 luni, din cauza problemelor din piața internă de transport, cauzate de pandemia COVID-19.

Transportatorii francezi vor suspendarea cabotajului rutier pentru 6 luni

Însă, înainte de a putea lua această măsură, guvernul francez trebuie să obțină acordul Comisiei Europene.

Potrivit OTRE, regulamentul european nr. 93-3118 din 25 octombrie 1993 privind accesul pe piața transporturilor rutiere prevede, în cazul unei perturbări grave pe piața internă, posibilitatea unui stat de a solicita aplicarea clauzei de salvgardare. Această clauză permite luarea unor măsuri restrictive și de protecție privind cabotajul rutier.

Sondajele realizate pe teren de diferitele organizații profesionale din sector sunt convergente și arată clar că doar 20-25% din companiile de transport rutier își desfășoară activitatea în Franța, acestea efectuând curse cu mărfuri de primă necesitate sau de echipamente medicale, dar care sunt de cele mai multe ori fără marfă pe retur, ceea ce le crește costurile de operare.

În plus, OTRE raportează o reducere a tarifelor de transport, din cauza faptului că numărul de camioane disponibile depășește cu mult cererea, 81% dintre camioanele franceze fiind oprite total sau parțial (25% oprite total, 55% oprire parțial).

În medie, liderii pieței de transport din Franța estimează că în săptămânile de lockdown au pierdut 48% din cifra de afaceri și au oprit aproape jumătate din camioane. Asociația franceză mai spune că revigorarea activității economice va fi lentă și treptată, după perioada curentă de izolare.

VEZI ȘI: Volkswagen, Toyota, Kia și Volvo au reluat producția parțial în Europa

„Prin urmare, este esențial pentru supraviețuirea companiilor franceze de transport rutier, în special a celor mici și mijlocii, să li se garanteze o activitate minimă fără ca aceasta să poată fi capturată de companiile străine, mai ales că unele dintre acestea practică dumping social”, spune OTRE.

De asemenea, OTRE este îngrijorat de condițiile de sănătate în care muncesc șoferii străini.

Sectorul de transport rutier și logistică tocmai a publicat un ghid de bune practici aprobat de Ministerul Muncii și Ministerul Transporturilor din Franța. Acesta are reguli stricte de sănătate care vizează prevenirea răspândirii COVID-19, dincolo de perioada de lockdown.

Asociația spune că nu există nicio garanție că transportatorii străini vor aplica aceleași reguli, în special în toate locurile de încărcare și descărcare, zone de odihnă și servicii, mai ales că Europa însăși se luptă să coordoneze politicile de sănătate în această perioadă pandemică.

În concluzie, OTRE consideră necesară suspendarea cabotajului rutier pentru a oferi protecție afacerilor de transport, având în vedere că nimeni nu poate nega că actuala criză de sănătate dăunează grav pieței interne franceze.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.