Transportatorii germani ar vrea camioane de 12 tone conduse cu categoria B
Asociația Federală de Transport și Logistică BGL spune că deficitul de șoferi din Germania este tot mai problematic și ar vrea ca cei cu permis categoria B să poată conduce camioane de până la 12 tone.
Potrivit reprezentanților asociației, în prezent se înregistrează un deficit de 80.000 până la 100.000 de șoferi de camion în Germania. ”Primim reacții de la membrii noștri care au fost nevoiți să refuze comenzi, nu mai pot să participe la licitații sau care sunt forțați să tragă pe dreapta sau să vândă vehicule, deoarece nu au șoferi”, a declarat Dirk Engelhardt, purtător de cuvânt al BGL, pentru presa locală.
Potrivit oficialului, , peste o treime dintre șoferii de camion din Germania au peste 55 de ani. În fiecare an se pensionează 30.000-35.000 de șoferi de camion, iar în medie sunt emise doar 15.000-20.000 de permise noi pentru camioane.
Dacă acest raport se va păstra, în 10 ani deficitul de șoferi de camion din Germania va ajunge la 230.000. Potrivit BGL, principalele motive pentru care profesia nu mai atrage tinerii este nivelul de salarizare, imaginea proastă și condițiile de lucru, dar și viața de familie problematică.
VEZI ȘI: UE pregătește noi reguli privind dimensiunile și greutățile camioanelor
Pentru a contracara situația, asociația militează pentru atragerea a mai mulți emigranți calificați. În acest scop sunt dorite acorduri bilaterale cu țări din afara UE, precum Turcia. De asemenea, asociația vede ca o soluție și schimbarea legii privind permisele de conducere.
”Celor cu permis de autoturism ar trebui să le fie permis să conducă vehicule de până la 7,5 tone, sau chiar 10 sau 12 tone”, sugerează Engelhardt. Simplificarea extinderii valabilității permiselor pentru șoferii de camion de peste 50 de ani și instruirea CPC online ar fi alte măsuri utile, în viziunea asociației.