Industria solicită aprobarea camioanelor extra-lungi de până la 31 de metri în Germania

Industria solicită aprobarea camioanelor extra-lungi de până la 31 de metri în Germania
Companiile de transport și logistică germane solicită aprobarea camioanelor extra-lungi de până la 31 de metri, în condițiile în care acestea au primit aprobare de circulație în mai multe state UE.

Pe autostrăzile din Germania ar putea circula în viitor și camioane extra-lungi de până la 31 de metri. Cel puțin asta își doresc companiile de transport și logistică din această țară.

Industria solicită aprobarea camioanelor extra-lungi de până la 31 de metri în Germania

Printre cei care au solicitat autorităților să revizuiască legislația în domeniu se numără și producătorul german și liderul pieței de semiremorci din Europa, Schmitz Cargobull.

„În Finlanda circulă deja camioane cu două semiremorci, care ajung până la 31 de metri, pe autostrăzi, spun oficialii „Elefantului Albastru”.

Utilizarea camioanelor extra-lungi ar reduce semnificativ emisii de CO2, acestea înlocuind două camioane care transportă aceeași cantitate de marfă, mai spun reprezentanții Schmitz Cargobull.

“În Olanda și Spania se fac deja teste în trafic. Sunt sigur că ar fi o soluție bună și pentru Germania”, spune Adreas Schmitz.

VEZI ȘI: RIO 4TX-TRAILERPULSE, noua soluție de management al flotei de la WABCO și RIO

Germania trebuie să găsească soluții dacă vrea să reducă emisiile de noxe pe drumurile publice, așa cum prevede legislația din Uniunea Europeană.

„Permițând transportul cu astfel de camioane se pot scădea emisiile de noxe. În plus, în curând va fi și o presiune din partea țărilor vecine care permit asta pentru că autostrăzile nu se opresc la granița fiecărei țări “, mai spune Schmitz.

Companiile din industrie solicită permisiunea de a folosi astfel de camioane cu două semiremorci exclusiv pe autostrăzi, fără ca acestea să poată intra în orașe.

Cei de la Schmitz Cargobull sunt de părere că soluția cu două semiremorci este mai performantă pentru industrie, decât folosirea unor ansambluri de până la 25 de metri.

Astfel de camioane pot circula pe unele drumuri din Germania, dar nu sunt foarte populare în rândul companiilor de transport pentru că necesită o serie de modificări ale rampelor de încârcare și descărcare, pentru moment fiind considerate ineficiente.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.