Transportatorii germani vor o perspectivă clară în privința propulsiilor alternative

Transportatorii germani vor o perspectivă clară în privința propulsiilor alternative
Asociațiile de transport și logistică din Germania solicită politicului și producătorilor de camioane o perspectivă clară în privința propulsiilor alternative care vor fi folosite în viitor pentru transportul rutier de mărfuri.

Cinci dintre cele mai importante asociații de transport și logistică din Germania au cerut stabilirea unei strategii în privința propulsiilor alternative care vor fi folosite în viitor pentru transportul rutier de mărfuri.

Transportatorii germani vor o perspectivă clară în privința propulsiilor alternative

Astfel, reprezentanții asociaților AMÖ, BIEK, BGL, BWVL și DSLV au căzut de acord că trebuie să existe o direcție comună a tuturor celor implicați și că orice inițiativă singulară nu face decât să crească costurile, dar și timpul de implementare.

Aceștia au declarat încă o dată că susțin angajamentele luate la nivel național în ceea ce privește protecția mediului înconjurător și implementarea unor măsuri care să ducă la scăderea emisiilor de noxe până în 2030, dar că, în prezent, oferta producătorilor în privința propulsiilor alternative este foarte mică și că, de cele mai multe ori, nerealistă din punctul de vedere al costurilor de exploatare.

La toate problemele legate de protecția mediului, pentru industria de transport și logistică se mai adaugă acum și criza cauzată de pandemia de coronavirus care va avea un impact substanțial în bugetele transportatorilor.

Astfel, reprezentanții celor cinci asociații au cerut un plan unitar în care politicul să vină cu prevederi legislative de susținere a propulsiilor alternative eco, iar producătorii de vehicule comerciale să-și concentreze bugetele de dezvoltare în această direcție.

VEZI ȘI: România riscă sancțiuni pentru că nu a trimis informații despre parcările pentru camioane

Prima decizie a venit din partea guvernului Germaniei care a decis ca vehiculele comerciale de peste 7.5 tone alimentate cu CNG și LNG să fie scutite de taxa de drum până la data de 31 decembrie 2023.

Asociațiile spun că este primul semnal pozitiv și că în baza acestei decizii se pot face unele planuri pentru viitor. În același timp, atrag însă atenția că cel mai probabil în acest caz e vorba doar de o tehnologie de tranziție și că ar trebui stabilit împreună cum va arată viitorul transporturilor rutiere pentru următorii 10 ani și mai mult.

Asociațiile care au cerut un proiect comun în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 sunt Asociația de Logistică și Transport de Mobilă (AMÖ), Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL), Asociația Germană de Curierat și logistică express, Asociației Germană de Transport și Logistică (DSLV) și Asociația germană pentru industrie, transport și logistică (BWVL).

Follow #infotrucker