Transportatorii germani vor să angajeze șoferi din state non-UE

Transportatorii germani vor să angajeze șoferi din state non-UE
Companiile de transport avertizează că este posibil să urmeze o criză de forță de muncă pe perioada vacanței de vară, deoarece există prea puțin șoferi de camion pe piață.

O soluție ar fi angajarea șoferilor din state non-UE, dar pentru asta ar trebui schimbată legislația.

Transportatorii germani vor să angajeze șoferi din state non-UE

Aflate în criză de personal, unele companii de transport și logistică au început să apeleze la măsuri disperate. Șoferii companiei încearcă să atragă șoferi de la alte companii, în perioadele de pauză sau repaus efectuate în parcările de pe autostradă.

Fiecare șofer care aduce un nou angajat primește 500 de euro, iar fiecare șofer care vine de la altă companie primește un bonus de 500 de euro.

Însă, problemele din industria de transport nu se pot rezolva așa. În cel mai bun caz doar se amână un dezastru.

Anual, în Germania se pensionează 30.000 de șoferi și, în cel mai bun caz, vin 15.000 noi.

Vara trecută, în special în orașele mari, au apărut probleme cu livrarea de marfă pentru că o parte dintre șoferi au intrat în vacanță, iar anul acesta problema este și mai acută.

Deficitul de șoferi va duce la creșterea prețului pe kilometru transportat.

Transportatorii nu vor mai putea onora toate comenzile și vor crește prețul pe kilometru pentru a putea da eventuale bonusuri și a crește salariile. Iar creșterea de costuri se va regăsi și în produsele care ajung la consumatorul final.

Din ce în ce mai multe companii germane solicită schimbarea legislației pentru a putea angaja șoferi din state non-UE, precum Bosnia, Serbia sau Ucraina.

VEZI ȘI: Sindicatele și organizațiile patronale din transport din UE susțin dezvoltarea unor parcări mai sigure pentru șoferii profesioniști

Aceștia primesc, de exemplu, în Țările Baltice condiții bune de muncă și se pot angaja ușor. Polonia vrea să le ofere aceleași condiții, iar Germania face presiuni din ce în ce mai mari.

De asemnea, reprezentanții BGL spun că este important că lucrurile să se schimbe în transportul rutier pentru ca meseria de șofer de camion să devină din nou atractivă în rândul tinerilor.

Anul trecut, Germania a avut doar 3.600 de tineri între 18 și 22 de ani care au primit calificarea de șoferi profesioniști, aceasta fiind ce mai mică cifră din ultimii ani.

La acestea se adaugă alți 13.000 care s-au recalificat profesional. Dar până la cifra de 30.000, numărul șoferilor care se pensionează anual în Germania, mai este mult.

Follow #infotrucker